הפוסט הגזעני נגד אוהדי בני סכנין הוסר מדף הפייסבוק של נתניהו

ארבעה ימים אחרי שעלה בדף הפייסבוק של ראש הממשלה, הוסר אתמול (חמישי) הפוסט הגזעני שבו גינה בנימין נתניהו את אוהדי בני סכנין. הפוסט עלה ביום ראשון ובו התייחס ראש הממשלה לדיווחים בערוץ 7 של המתנחלים לפיהם אוהדי בני סכנין לא כיבדו את דקת הדומייה לזכר הרוגי אסון השיטפון בנחל צפית בפתח המשחק בין קבוצתם והפועל רעננה, ואף קראו קריאות בוז. "בושה וחרפה. אני מצפה מכל מנהיגי הציבור, יהודים ולא יהודים כאחד, לגנות בכל תוקף התנהגות מבישה זו", כתב נתניהו.

בקבוצת בני סכנין דחו את ההאשמות והפנו את הציבור לסרטון המשחק ובו לא נשמעות קריאות כלל במהלך דקת הדומייה. "קהל האוהדים נתן את כל כבודו ועמד בלב כאוב לזכר הנספים", אמרו בבני סכנין בתגובה לטענות.

בהתאחדות לכדורגל חיזקו את גרסת בני סכנין ואמרו כי משקיף המשחק לא ראה ולא ציין קריאות בוז כלשהן. גורמים נוספים שנכחו באירוע מסרו ל"כאן חדשות" כי לא היה ביזוי של דקת הדומייה. גם יו"ר הפועל רעננה אשר אלון אמר כי "היה שקט ודומייה מוחלטת. היו ילדים שלא עמדו כי כנראה לא הבינו עברית ועל מה מדובר". בקבוצה דרשו כי לשכת ראש הממשלה תסיר את הפוסט מעמוד הפייסבוק ודרשה מנתניהו להתנצל על האשמתיו.

עם פרסום הפוסט חברי כנסת מהרשימה המשותפת דרשו את התנצלותו של ראש הממשלה. אמש אמר יו"ר הרשימה, חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש) כי זו לא חוכמה להסית בקול גדול ואז בשקט-בשקט להתקפל ולמחוק. "ראש הממשלה הוא לא סתם צייצן פופולרי, השקרים שהוא מפיץ הופכים בן רגע לאלימות. ראש הממשלה שכח שהוא אמור לייצג את  כלל האזרחים. זו ממשלת הימין הגזענית ביותר שנראתה בישראל. 20 אחוז מהאוכלוסייה סופגים גזענות שמחלחלת למטה היישר מהצמרת השלטונית".

עוד כתב ח"כ עודה בטוויטר: "נתניהו הסיר את הפוסט המסית נגד בני סכנין, אבל בשקט בשקט! אני דורש ממנו להתנצל ציבורית, בדיוק באותה דרך שהסית. נתניהו כתב בפוסט שהוא מצפה מחברי כנסת 'יהודים ולא יהודים' לגנות את אוהדי קבוצת בני סכנין. מנגד, אנחנו גם מצפים מחברי כנסת 'ערבים ולא ערבים' לגנות את הסתת ראש הממשלה.

אך נתניהו לא ייתנצל משתי סיבות: הראשונה, כי הוא גזען והשנייה, כי הוא פחדן ולמרות זאת, חשוב להצביע על שקריו! אני מבקש מכל עמנו ומכל האנשים הדמוקרטים לתמוך בקבוצה המצוינת הזו שנקראת בני סכנין".

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) "שוב ושוב נתניהו משקר ומסית בפריים טיים ומתקן באיחור ובקול דממה דקה. הסרת הסטטוס המסית נגד אוהדי בני סכנין ממש לא מספקת. הנזק כבר נגרם לציבור שלם של אזרחים. דרושה כאן התנצלות ברורה. אבל בעיקר דרוש שינוי בהתנהגות: פשוט להפסיק לשקר ולהסית".