הפגנת תושבי המועצה האזורית גלבוע הבריחה את מקימי תחנת הכוח הפרטית

נציגים ממושב רמת צבי בו אמורה לקום בעתיד תחנת הכוח פרטית, יחד עם נציגי ישובים נוספים, התכוונו לערוך "קבלת פנים חמה" ליזמים של חברת "אדלטק", שבחרו שלא להגיע לישיבת המועצה שנערכה ביום ראשון.

מועצה אזורית הגלבוע מקיימת בחודשיים האחרונים תהליך בחינה ולימוד מעמיק של היזומות השונות לפיתוח אנרגיה והשלכותיהם. זהו תהליך פתוח, שקוף ומשתף עם הציבור, בסופו תגובש מדיניות המועצה בנושא. עד כה התקיימו 5 פגישות בהם נשמעה עמדת אנשי המקצוע, הציבור ונציגי היישובים.

2017-07-25_202427

המפגינים נגד תחנת הכוח הפרטית מתפרצים אל ישיבת המועצה האזורית גלבוע, ביום ראשון (צילום: מטה המאבק)

 

הכינוס השישי במספר, שהתקיים ביום ראשון, נועד להשמעת עמדת היזמים המקדמים את הפרטת משק החשמל בישראל. על אף שהובטח לכולם במה מכובדת בה יוכלו להציג את עמדתם, בחרה חברת אדלטק, יזמית תחנת כוח מבוססת גז, להודיע ברגע האחרון על היעדרותה מהמפגש.

חברת אדלטק קיימה מגעים עם הישוב רמת-צבי לצורך בחינת היתכנות לשימוש בקרקעות הישוב להקמת תחנת כוח חדשה. כאמור, חברת אדלטק בחרה להיעדר מהדיון לנוכח הפגנה גדולה שאורגנה על ידי מטה מאבק אזורי הכולל תושבים המגיעים מהיישובים מולדת, טייבה, נעאורה, טמרה ורמת צבי.

מטעם המועצה האזורית גלבוע נמסר כי "לאורך כל התהליך טובת הציבור, בריאותו, ואיכות חיינו עומדת לנגד ענינו. המועצה תעשה הכול על מנת להגן על בטיחות התושבים, ולא נתפשר על איכות חיינו. אנו מודים לתושבים על הרוח גבית שהם מעניקים לנו להמשך התהליך, בו נבחן בצורה הכי מקצועית ועניינית את טובת יישובי המועצה".