הפגנת זעם של נשים בעראבה בעקבות רצח אם לחמישה ברחוב בעיר

הפגנת זעם של נשים בעראבה בעקבות רצח אם לחמישה ברחוב בעיר תיערך היום (שלישי) בשעה 16:00 ביוזמת פעילות מקומיות ובהן חברות חד"ש ומק"י. האישה בת 37, תושבת עראבה נדקרה אתמול למוות ברחוב בידי גבר שנמלט מהמקום, ובמשטרה חושדים שזהו בעלה לשעבר. האישה היא ופאא עבאהרה, ובעלה לשעבר הוא רביע כנאענה, בן 40. לשניים חמישה ילדים משותפים. החשוד ריצה בעבר שני עונשי מאסר בגין עבירות של אלימות במשפחה, והמשטרה פתחה בחיפושים אחריו

זירת הרצח של ופאא כנענה בת ה-37, אתמול, בעראבה (צילום: משטרת ישראל)

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) פנתה אמש ליו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עודד פורר, בבקשה לקיים דיון דחוף בעקבות הרצח של וופא עבאהרה על ידי בן זוגה לשעבר. "זהו רוצח מסוכן מאוד, ידוע לרשויות עם הרשאות עבר, הצליח לרצוח את האישה שברחה ממנו. המקרה הזה מדגים את כל כישלונות מדיניות הממשלה", מסרה.

לדברי יו"ר נעמת, חגית פאר, "נשים ממשיכות להירצח וזה לא מזיז לממשלה הזאתהן שקופות לנבחרי הציבור. מצד אחד השרים מגנים ומבקרים במקלטים לנשים מוכות ומצד שני מתמידים בסירובם להעביר תקציבים שהובטחו למאבק באלימות נגד נשים. הם משחררים הודעות גינוי, מגיעים לביקורים במקלטים לנפגעות אלימות אבל אף אחד מהם לא דופק על השולחן ודורש את התקציב שהממשלה עצמה אישרה כבר בשנת 2017. אנו עדים לעלייה של מאות אחוזים בפניות לקווי החירום מאז פרוץ הקורונההלחצים הכלכליים והנפשיים מחריפים את המצב במשפחות הסובלות מאלימות אבל כנראה שאותן מאות אלפי נשים שקופות לנבחרי הציבור, הן לא חזקות מספיק כמו אוכלוסיות אחרות כנראה שמקבלות תקציבים גם בלי להירצח".