הפגנות רבות צפויות בי-ם לקראת הצגת ממשלת הימין; ח"כ עודה: תכנית המאה תיכשל

הפגנות מחאה רבות צפויות אחה"צ והערב (חמישי) לקראת השבעת הממשלה ביניהן של פעילי חד"ש ומק"י. ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג הערב בפני הכנסת את ממשלתו הימנית החמישית, שתהיה הגדולה בממשלות ישראל, עם 36 שריםישיבת מליאת הכנסת לא תהיה חגיגית ולא הוזמנו אליה אורחים חשובים כמקובל מאז הקמת המדינה וחלק מהח"כים לא יישבו במקומותיהם הרגילים אלא ביציע האורחים וביציע הקהל בגלל משבר הקורונה.

לאחר מכן יתקיים דיון סיעתי בהשתתפות נציגי כל המפלגות. נציגי סיעות האופוזיציה (יש עתיד, הרשימה המשותפת ומרצ) ובו הרשימה המשותפת מתכוונת למתוח ביקורת, בין היתר, על הקמת הממשלה המנופחת, על אוזלת ידה של הממשלה בסיוע לעובדים, למובטלים ולעצמאים שנפגעו ממשבר הקורונה ונגד תכנית הסיפוח של השטחים הכבושים הפלסטינים בתמיכה פעילה של ארה"ב.

בהקשר זה, יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה (חד"ש), תקף אמש את ביקורו הקצר של מזכיר המדינה מייק פומפאו בישראל. "פומפאו הגיע לכאן כדי להוביל אותנו בדרך שרק תוביל לעוד כאב ושכול לשני העמים. תוכנית האפרטהייד של טראמפ תכשל והעם הפלסטיני עוד יזכה לממש את זכותו להגדרה עצמית לצד מדינת ישראל. ‏קורונה עכשיו. היה עדיף שיישאר בבית".

עוד בנושא, בשער גיליון השבוע של "זו הדרך":

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/05/G20_2020.pdf