הפגנות נגד שחיתות שלטון הימין יתקיימו בכיכר הבימה וברחבי הארץ

הפגנות נגד שחיתות שלטון הימין יתקיימו מחר (מוצ"ש) בשעה 20:00 בכיכר הבימה שבמרכז תלאביב וברחבי הארץ. מארגני המחאה מסרו הבוקר, לקראת ההפגנות, את רשימה חלקית של פרשות, חקירות, תיקים וכאלה שיחקרו כנראה בהמשך: "תיק 1000 מתנות מטייקונים. הועבר לפרקליטות המדינה להגשת כתב אישום המלצת המשטרה שוחד מרמה ומעילה באמון; תיק 2000 נתניהו – מוזס. הועבר לפרקליטות המדינה להגשת כתב אישום המלצת המשטרה כוונת שוחד מרמה ומעילה באמון; תיק 3000 – פרשת הצוללות וכלי השייט – עדיין בחקירה ותיק 4000 – בזקאלוביץ' עדיין בחקירה".

2018-03-30_222608

ועוד נמסר שיש לחקור את "תיק 5000: המשך תכנית ההשתלטות של נתניהו על התקשורת בישראל באמצעות ערוץ 20. את הניסיון להעביר את ערוץ הכנסת (99) לשליטת ערוץ 20 בית המשפט בלם בשלב זה; תיק 6000 – מכרה הפוספטים שדה בריר. משרד ראש הממשלה מפעיל לחצים כבדים כדי לקדם מכרה פוספטים בבעלות עידן עופר, תוך דריסת עמדת משרד הבריאות על פיה הדבר יפגע בבריאותם של תושבי ערד והנגב המזרחי ותוך גירוש של אלפי אזרחים בדואים מבתיהם באזור; תיק 7000 – המפעלים המזהמים במפרץ חיפה. עקב התנגדותה של עיריית חיפה למפעלים המזהמים, הממשלה מקדמת חוק עוקף עיריות שיאפשר לכפות הפעלה של מפעלים מסוכנים למרות התנגדותן ותיק 8000 – מינוי היועמ"ש. ניסיון להציע עסקה של "זיכוי תמורת מינוי" לשופטת הילה גרסטל. ומינויו של מזכיר המדינה אביחי מנדלבליט לתפקיד, ללא כל תקופת צינון, ולמרות התנגדותו של נשיא ביהמ"ש העליון, השופט גרוניס".

מארגני המחאה השבועית נגד השחיתות טוענים שיש עוד לחקור את "תיק 9000 – דרום ת"א, התחנה המרכזית וקובי מימון. הממשלה מקדמת את גירוש מבקשי המקלט, ובמקביל פועלת להאריך את פעולת התחנה המרכזית לעוד 24 שנים, בהסכם עם קובי מימון; תיק 10,000 – שוד הגז הגדול. העברת המשאב הציבורי לטייקונים, שמוכרים לנו את הגז במחיר מופקע, והעניקו להם היתר לייצוא נרחב מבלי להבטיח קודם את מה שחיוני לנו בעתיד ותיק 11,000 – העתקת המכון הוולקני לצפון הארץ. היועמ"ש בודק אם לשכת נתניהו פעלה לטובת אלוביץ' והקרקע שקנה".

פרשות שחיתות נוספות של בכירי מפלגות הימין שבשלטון: דוד ביטן – חשוד בקבלת שוחד, בחקירת משטרת ישראל; פרשת משרד החינוך בדיקות הבחינות. חשד שבכירים במשרד קיבלו כספים במרמה בסכום העולה על 20 מיליון שקל; פרשת התעשייה האווירית של שר העבודה והרווחה חיים כץ המשטרה סיימה את חקירתה בפרשה בהמלצה להעמיד לדין את חיים כץ, ששימש כיו"ר ועד העובדים. כץ ובכירים נוספים בוועד חשודים בניצול משאבי התעשייה האווירית לצורכיהם האישיים; פרשת ישראל ביתנו באוגוסט 2017 הגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט כתבי אישום ראשונים בפרשה, בין השאר נגד פאינה קירשנבאום, שהואשמה בעבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. המשפט עדיין מתנהל. ב-31 באוקטובר 2017 הורשע סטס מיסז'ניקוב במרמה והפרת אמונים ונידון למאסר בפועל של שנה ושלושה חודשים ופרשת שר הפנים אריה דרעי 2 – בחקירה משטרתית חשוד בגין עבירות טוהר מידות ועבירות מס, כספי תרומות לעמותה של אשתו".

"כשכל בוקר מתעוררים לפרשת שחיתות חדשה אסור לנו האזרחים להישאר אדישים, וכך מהפגנה קטנה הפכנו לצונמי ארצי 19 הפגנות כל מוצ"ש מתקיימות ברחבי הארץ, בואו להפגין איתנו נגד השחיתות שמאיימת על המדינה", נמסר עוד.