הפגנות נגד הרעב והאבטלה ברחבי לבנון; מחאות נוספות צפויות בהמשך

מחאות נרשמו הבוקר (שבת) ברחבי לבנון של אזרחים המוחים נגד אוזלת ידם של השלטונות בטיפול במגפת הקורונה, על רקע הכלכלה הקורסת והעוני הגובר. כך מסרה בצהריים העיתונות הלבנונית. הבוקר הפגינו בעיר בעלבכ שבבקעת הלבנון, בעיירה חאצביא שבדרום וקבוצה של נשים חסמה את התנועה ליד העיירה מנייה בצפון. אחה"צ והערב צפויות הפגנות נוספות.

בעיר טריפולי הרוחות עדיין סוערות לאחר הצתת בניין העירייה שעלה אתמול (בין חמישי לשישי) בלהבות כאשר הוצת בידי מפגינים. במקביל, אלפים ליוו אתמול בדרכו האחרונה את הצעיר עומר טייבה, בן 21, שנהרג ביום רביעי מאש כוחות הביטחון. כמו כן, נמסר כי אחד מהפצועים מירי כוחות הביטחון נפטר אתמול בבית החולים. מלבד שני ההורגים, מאות רבים נפצעו במהלך ארבעה ימי המחאות הגדולות שדוכאו ביד קשה בידי שוטרים וחיילים.

מפגינים מתאספים בחאצביא, הבוקר, בגלל המשבר הכלכלי והיוקר הגובר (צילום: המפלגה הקומוניסטית הלבנונית)

הלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית הלבנונית פרסמה קריאת סולידריות עם המפגינים בטריפולי ובמרכזי ערים נוספים. לדברי הקומוניסטים "התפרצות המחאה העממית היא תולדה של אזלת ידה פושעת של הממשלה כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי והחברתי והתרוששותם של מיליונים. במקום לסייע, הממשלה עושה שימוש בכוח רב כדי לפגוע במפגינים". "אסור להותיר את מפגיני טריפולי לבדם", הדגישו.

לדברי הקומוניסטים "המשבר הכלכלי שהחל עוד לפני התפרצות מפגת הקורונה גרם להתרוששותם של עובדים, חקלאים ומובטלים, לטובת ריכוז ההון בידיים מעטות בעלי ההון הקשורים במפלגות הממסד". עוד קראה המפלגה שלא לתת יד לניצול המחאה בידי גורמים הרוצים לקבע את מעמדם בשלטון ולפעול בהתאם למטרות התקוממות העממית שהלה באוקטובר 2019.