הפגנות נגד הכפייה הדתית יתקיימו במוצאי שבת בערים אשדוד ורמת גן

הפגנות נגד הכפייה הדתית יתקיימו מחר (מוצאי שבת) בערים אשדוד ורמת גן. ההפגנה באשדוד, זה השבוע השלישי ברציפות, תתקיים בשעה 19:00 ברחבת העירייה. מארגניה מסרו ש"תהיה זו הפגנת ענק שתרעיד את הקרקע עליה עומד בניין העירייה הכושל שהדבר היחיד שעובד בו הוא המעלית"

2018-01-26_164341

בשבוע שעבר אלפי התושבים הפגינו על סגירת בתי העסק בשבת והטלת הקנסות לחנויות במתחם הקניות ביג פאשן. המוחים טענו עוד כי העירייה מפלה את הציבור החילוני גם בתחומי הבנייה והחינוך. במהלך ההפגנה הונפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "כאן לא ימי הביניים", "באנו להחזיר את אשדוד לאשדודים" ו"אשדוד חופשית נגד כפייה דתית". להפגנה הגיעו גם תושבים מערים אחרות.

הפגנה נוספת תתקיים מחר, בשעה 20:00 מול עיריית רמת גן. בהזמנה להפגנה נכתב "דרעי וליצמן חושבים שיש להם סמכות לקבוע מה יקרה במרחב הציבורי של ערים בישראל. הם חושבים שהשבת של רמת גן צריכה להיראות כמו השבת בערים חרדיות. הם חושבים שהשבת של משפחה חילונית או מסורתית צריכה להפוך להיות שבת חרדית. לפני שנה ממשלת נתניהו סגרה לנו את המשתלות בשבת, עכשיו סגרו את המרכולים בשבת ולא שכחנו שהם רוצים לעצור את משחקי הכדורגל בשבת, גם לילדים ולנוער. השלב הבא עוד רגע כאן: סגירת המסעדות ובתי הקפה בשבת".

ועוד: "חוק המרכולים הוא חוק שנולד בחטא, וחייב לצאת מספר החוקים של ישראל.
לא נשכח ולא נסלח לחברי ולחברות הכנסת שהבטיחו לנו שבת פלורליסטית, וברגע האמת כופים עלינו שבת חרדית. רמת גן, כמו ערים רבות ברחבי הארץ, במרכז ובפריפריה קמה ואומרת לא לכפייה הדתית. והפעם אנחנו כבר לא מסתפקים בהבטחות חלולות של ראשי ערים ונציגים מקומיים".

המפגינים ידרשו לבטל את חוק המרכולים ולהעביר חוק עזר עירוני המאפשר פתיחת עסקים בשבת. "הנהלת העיר, במודע, מעבירה את הסמכות להחליט מה ייפתח ומה לא לידי שר הפנים אריה דרעי ובכך מונעת מהתושבים להחליט בעצמם על אופי החיים בכל שכונה ושכונה. אנחנו קוראים גם לתושבי ולתושבות תל אביב, גבעתיים, רמת השרון, הוד השרון, פתח תקווה, חולון, בת ים, הרצליה וערים נוספות הצטרפו אלינו! מדובר במאבק כלל ארצי".


ההפגנה באשדוד בפייסבוק:
https://www.facebook.com/events/327485941102612

ההפגנה ברמת גן בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1933467323537269//