הפגנות בתל-אביב וברחבי הארץ נגד ממשלת נתניהו-גנץ הימנית החדשה

הפגנות נרשמו אתמול (שבת) בתל אביב וברחבי הארץ נגד ממשלת נתניהוגנץ הימנית הדשה. בכיכר רבין מאות הפגינו אמש נגד הקמת ממשלת הליכוד וכחול לבן. ההפגנה, שהתקיימה תחת הכותרת "ישראל מתביישת", נערכה על ידי התנועה לאיכות השלטון במחאה על ההסכם הקואליציוני בין שתי המפלגות. זאת, לאחר שבג"ץ דחה את העתירות שהוגשו נגדו וכן נגד הטלת הרכבת הממשלה על ראש ממשלת המעבר הימנית בנימין נתניהו. המפגינים שמרו על מרחק של שני מטרים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מוקדם יותר, פעילים מחאת הדגלים השחורים הפגינו גם מול בתיהם של חברי הכנסת מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר (כחול לבן) בתל אביב.

פעילים מחאת הדגלים השחורים מפגינים מול בתיהם של חברי הכנסת מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר מסיעת כחול לבן בתל אביב (צילום: מחאת הדגלים השחורים)

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, אמר בכיכר רבין כי הוא חש בושה לקראת השבעת ממשלת נתניהוגנץ. "אני מתבייש שלעת הזו יעמוד לראש ממשלתנו אדם עם שלושה כתבי אישום חמורים ביותר של שוחד, מרמה והפרת אמונים. אני מתבייש באדם שמעביר חוקים לא דמוקרטיים שכל תפקידם למלט אותו מאימת הדין. אני מתבייש באותם שני רמטכ"לים עריקים שנטשו את הקרב כשהמערכה הייתה קשה. שהפקירו את צאן מרעיתם ונתנו את השלטון לאדם עם שלושה כתבי אישום. אני מתבייש באותם 18 עריקים נוספים שמכרו את נשמתם לשטן, בעבור חופן דולרים ונזיד עדשים".

יצוין שבמהלך המחאה בכיכר רבין, קבוצת מפגינים נגד הכיבוש הניפו שלט גדול בו נכתב "אין דמוקרטיה עם אפרטהייד" על רקע חומת האפרטהייד. המפגינים נדחקו והורחקו על ידי שוטרים לשולי הכיכר. בתנועה לאיכות השלטון, מארגני ההפגנה, אמרו כי "התנועה לאיכות השלטון אינה פוליטית וכך גם ההפגנה שנערכה אמש".

כאמור, עשרות בני אדם הגיעו אתמול לרחוב הנביאים בתל אביב והפגינו מתחת לביתה של ח"כ מיקי חיימוביץ' במחאה על הצטרפותה לממשלתו הימנית של נתניהו. "הפנית לנו את הגב ומכרת את נשמתך לשטן לטובת נאשם בפלילים", קרא אחד המפגינים והוסיף "תושבי תל אביב צאו החוצה ובואו למחות כאן במעוז הדמוקרטיה. מיקי חיימוביץ' קיבלה את הקול שלנו ומכרה אותו לנאשם בפלילים, תתביישי לך". בנוסף, קראו המפגינים לחיימוביץ' "גנבת קולות" והשמיעו לה בכריזה את השיר "מילים יפות מאלה" של עידן רייכל. מביתה של חיימוביץ' המשיכו המפגינים לעבר גן העיר שם מתגורר ח"כ אסף זמיר.

המפגינים קראו לעבר מגדל גן העיר היוקרתי: "אסף זמיר מושחת, צא החוצה ותשמע מה יש לציבור להגיד, גנבת לנו את הקולות". הם גם הקריאו פסקאות מכתב האישום נגד נתניהו. הפגנה דומה עם דגלים שחורים נערכת הערב בכיכר פריז בירושלים

גם בכיכר פריז בירושלים נערכה אמש הפגנה של תנועת הדגלים השחורים. "כולנו רוצים דבר אחד דמוקרטיה", אמרה שקמה שוורצמן ממנהיגות "הדגלים השחורים". "המאבק שלנו הוא מאבק ערכיאזרחי וצודק. אדם הנאשם בפלילים לא צריך להיות ראש הממשלה בשום מקום, הוא לא צריך להיות בצמרת קבלת ההחלטות בשום מקום. אנחנו מתכוננים לפתיחת המשפט ומתכננים להוציא שיירות מכל רחבי הארץ כדי לוודא שהנאשם יעמוד על רגליו. זה שליט שרוצה להרוג את הדמוקרטיה כדי לחמוק ממשפט". כמו כן, עשרות בני אדם הפגינו נגד ממשלת נתניהוגנץ גם בכניסה לעיר נהריה שבצפון. המפגינים אחזו בדגלי ישראל וסרטים שחורים, חלקם דפקו על סירים ופחי פלסטיק גדולים, בקריאות "די לעבדות". בשלטים שאחזו נכתב "שוחד" ו"כולם שווים בפני החוק". מפגיני הדגלים השחורים קיימו משמרות מחאה גם בעפולה, קריית טבעוןפרדס חנה, צומת צמח, רעננה, יקום וראש העין.