הפגנות בת"א ובי-ם בעקבות הפיגוע הרצחני בכפר הפלסטיני דומא וההתקפה נגד מצעד הגאווה

שלוש הפגנות יתקיימו הערב (מוצ"ש) בתלאביב ובירושלים בעקבות הפיגוע הרצחני בכפר הפלסטיני דומא וההתקפה ביום חמישי האחרון נגד מצעד הגאווה בירושלים. תנועת שלום עכשיו יוזמת את ההפגנה הראשונה, בעקבות שתי ההתקפות הפשיסטיות, שתתקיים בשעה 19:30 בכיכר רבין. כמו כן, העצרת בעקבות ההתקפה בירושלים תתקיים בתלאביב ותיפתח במעגלי שיח וב-20:30 יעלו על במת גן מאיר דוברים מקרב קהילת הלהט"בית ואנשי ציבור, ביניהם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת). הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות יקיים אף הוא הערב, בשעה 21:00 בכיכר ציון שבירושלים עצרת "שבה נגנה את פשע הדקירה ורוחות ההסתה, הגזענות והלהט"בפוביה שפושות ברחובות ירושלים ומדינת ישראל".

2015-08-01_160127

תמונות של משפחת דוואבשה בחדר השינה השרוף (צילום: אקטיבסטילס)

לדברי בצלם "הריגתו של תינוק בן שנה וחצי, עלי סעד דוואבשה, ופציעתם הקשה של אמו ריהאם, אביו סעד ואחיו הפעוט אחמד אחרי שעל פי החשד אזרחים ישראלים הציתו את הבית על יושביו הייתה רק עניין של זמן. זאת, נוכח מדיניות הרשויות שלא לאכוף את החוק על ישראלים שפוגעים בפלסטינים וברכושם, המעניקה חסינות למבצעי פשעי השנאה ומעודדת אותם להמשיך במעשיהם, עד לתוצאה המזעזעת". לפי נתוני בצלם, בשלוש השנים האחרונות, מאז אוגוסט 2012, הציתו אזרחים ישראלים תשעה בתי מגורים בגדה המערבית. במקרה אחר יודה בקבוק תבערה על מונית שנסעה בה משפחה פלסטינית ונוסעיה נכוו קשות. באף לא אחד מן המקרים האלה הועמדו המבצעים לדין. מתנחלים הציתו בשנים האחרונות עשרות בתים, מסגדים, שטחים חקלאיים כלי רכב ובתי עסק פלסטיניים בשטחים. רוב רובם של האירועים לא פוענח מעולם, ובמקרים רבים המשטרה אף לא טרחה לבצע פעולות חקירה בסיסיות. בבצלם הדגישו ש"העובדה שמשטרת ש"י ושאר רשויות אכיפת החוק הפועלות בשטח לא פענחו כמעט אף אירוע כזה, איננה צו הגורל. היא תוצאה של מדיניות שמתבטאת בכל דרגי מערכת אכיפת החוק, בייחוד הדרג הפוליטי, מראש הממשלה ומטה, שהגינויים שלו ריקים מתוכן כל עוד הוא תומך במדיניות של אי אכיפת החוק על מי שפגע בפלסטינים, ואינו מטפל באווירה הציבורית ובהסתה העומדת ברקע המעשים. השעון לקראת מעשה האלימות הבא נגד פלסטינים בשטחים, ומעשה האלימות שלאחריו, כבר מתקתק".

באירוע ציבורי שקיים אתמול (שישי) סניף תלאביב של המפלגה הקומוניסטית הישראלית, אמרה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת): "זהו בוקר קשה אחרי שני פשעי שנאה מחרידים שבוצעו. הכתובת הייתה על הקיר. השר לביטחון פנים ארדן אמר בשבוע שעבר, בתגובה לשאילתה שהגשתי, שצריך "לעשות סדר במשטרה". זה לא מספק. שליסל הוא אותו אחד שדקר במצעד הגאווה לפני עשור. הפושעים של "תג מחיר" הציתו באין מפריע בשטחים במשך שנים ולא הועמדו לדין, בחסות שלטון הכיבוש. צריך הרבה יותר מסתם "סדר" כדי לפתור את הבעיה. הרצח המזעזע של התינוק הפלסטיני צמח על אותה קרקע פורייה של שנאה כמו הפשע הנורא במצעד הגאווה. זו תפיסה לפיה אפשר לפגוע במישהו כי הוא ערבי או הומו או לסבית. לא נעבור בשתיקה על פשעי השנאה. הבוקר דרשתי לקיים דיון דחוף בכנסת בנושא שני הפשעים מחרידים". עוד הדגישה ח"כ תומאסלימאן "מי שלא רואה את הקשר בין הפשע בכפר דומא לפשע בירושלים, צריך עוד הרבה שיעורים במה גורמת גזענות ושנאה. הוא צריך גם שיעור על לאן כיבוש יכול להוביל. אי אפשר לנתק את הפשעים האלה מההסתה שבאה מהממשלה. כשסגן שר הפנים מזוז אמר שאנחנו הערבים צריכים להחזיר את תעודות הזהות שלנו, הוא נתן רוח גבית להסתה ולאלימות".

חברי כנסת נוספים בסיעת חד"ש ברשימה המשותפת ביקרו אתמול את בני משפחת דוואבשה המאושפזים במצב קשה מאוד. ח"כ חנין מסר "ביקרתי כעת, יחד עם חברי ח"כ איימן עודה, את פצועי משפחת דוואבשה בבית החולים שיבא. קשה לראות גוף קטן של ילד בן 4 עטוף כולו בתחבושות, מורדם ומונשם. רופאים יהודים וערבים נאבקים יחד על חייו ועל חיי הוריו". על כך הוסיף ח"כ עודה "לפני זמן קצר, הבטתי בפניו של אחמד. כל גופו היה מכוסה בתחבושות, למעט פניו, שהיו שלווים, תחת השפעת חומרי ההרדמה. אחמד לא יודע כי אחיו הקטן עלי נרצח בידי הבריונים של הכיבוש. ולא יודע שהוריו, ריהאם וסעד, נאבקים על חייהם בחדר הסמוך, בביתהחולים שיבא. מראה פניך הרגועים לא עוזבים אותי, יא אחמד! מאז שנולדו לי בניי הקטנים, הפגיעה בילדים גורמת להתפוצצות של רגשות עזים בכל גופי. הכיבוש, הכיבוש, הכיבוש, הוא הקרקע בה צומחים הגידולים הרעילים האלה. ואי אפשר לעקור אותם מבלי לסיים את הכיבוש עצמו".

הפגנה בת"א בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1435690423427330