הפגנות ברחבי הארץ נגד שחיתות שלטון הימין: ביבי תתפטר, לא רוצים אותך יותר

אלפים רבים הפגינו אמש (מוצאי שבת) נגד השחיתות של שלטון הימין ב-18 מוקדים ברחבי הארץ מראש פינה בצפון ועד אילת בדרום. בשדרות רוטשילד בתל אביב מתקיימת ההפגנה המרכזית זה השבוע החמישי. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב: "מושחתים הביתה", "מושחתים הביתה", "העם הוא הריבון", "מנדלבליט הטייח, לא נשכח ולא נסלח". הם קראו: "ביבי נתניהו לכלא מעשיהו", "הון שלטון, עולים תחתון", "אנחנו אומרים לביבי נתניהו לך הביתה. אתה כישלון". כמו כן מאות מפגינים הניפו כרזות אדומות של חד"ש בהן נכתב "אם הממשלה נגד העם, העם נגד הממשלה", "אנחנו ה-99%" ו"ביחד להגנת המרחב הדמוקרטי".

2017-12-31_202108

אחד הנואמים בעצרת שנערכה בכיכר הבימה בתום ההפגנה, אייבי בנימין, אמר: "מהי תורת נתניהו? השחתה, הזנחה, הסתה, הדתה והפחדה. אנחנו אומרים לכל מי שרוצה צדק חברתי, אנחנו אחים במאבק נגד המושחתים". אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי אמר בנאומו כי "ראש הממשלה מפחד. הוא מפחד מהפגנות. לכן כל שבוע יש פה פרובוקציה חדשה, נגמרו לו השפנים". לדבריו, "אנחנו לא נפסיק להגיע כל מוצאי שבת להבימה להגיד לראש הממשלה שישתחרר מהכיסא".

במקביל להפגנה המרכזית בתל אביב, הפגנות נוספות התקיימו, בחיפה, ירושלים ועפולה. בחיפה הפגינו כמה מאות אנשים. הם נשאו שלטים עליהם נכתב: "לא היה כלום כי אני ממנה ומחוקק", "להיות חזיר זה לא כשר" ו"שלטון העם ולא שלטון ההון". כמה מפגינים נשאו על צווארם תיק עליו נכתב "תיק 3000", ובמקום הוצבה תיבה עליה נכתב "קלפי נגד שחיתות". בראש פינה, שם הפגינו כמאה בני אדם, צעקו המפגינים "ביבי תתפטר, לא רוצים אותך יותר". כמו כן, בעפולה ובצומת כרכור הפגינו יותר מ-300 איש.