הפגנות בפתח תקווה כדי למנוע גירוש לאתיופיה של ילד ישראלי ואביו

ילדים הפגינו אתמול (חמישי), מול עיריית פתח תקווה, וביום רביעי ליד בית הספר אחד העם, כדי למנוע גירוש לאתיופיה של בן כיתתם ואביו. ב"הארץ" פורסם השבוע שרשות האוכלוסין וההגירה הורתה לגרש עד לסוף החודש את אביו האתיופי של יואל טגן, ילד ישראלי בן 12. בנימוקיה ציינה הוועדה כי הילד, שאמו מתגוררת בארה"ב, "יסתגל" לחיים באתיופיה עם אביו. לאב ולבנו נודע על ההחלטה באמצעות מכתב, שהגיע לידיהם רק ביום ראשון, למרות שההחלטה התקבלה בסוף ינואר.

טגן, תלמיד בכיתה ז' בבית הספר אחד העם בפתח תקווה, הוא אזרח ישראלי מלידה. הרשות אמנם אינה יכולה לגרש אותו אך הוא אינו רוצה להישאר בישראל ללא אביו, בעל המשמורת הקבועה. משמעות הדבר היא שגם הוא ייאלץ לעזוב. "באפשרותו להסתגל לחיים במדינת מוצאו של המבקש או במדינה אחרת", כתב בהחלטה מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ' שלמה מור יוסף.

יואל טגן (צילום: המשפחה)

בהפגנות שנערכו בימים האחרונים בני הנוער מחו וצעקו: "לא, לא, לא ניתן את יואל לגרש", וקריאות מחאה נוספות. על פי מה שפורסם במקומון "מלאבס" בני הנוער סיפרו כי למקום הוזעקה משטרה. חלק מהשוטרים דחפו אותם, איימו שייקחו אותם למעצר, וטוענים שחסמו אותם וסגרו אותם בתוך השביל. אחד השוטרים אף איים עם אקדח הטייזר שלו. אחד הילדים סיפר "ההתנהגות של המשטרה לא הייתה ראויה, הם איימו אלינו וצילמו ילדים במצלמות נסתרות ואנחנו בסך הכל בקשנו להפגין ולעזור לחבר". למקום  הגיע ראש העירייה, רמי גרינברג, אך לטענת בני הנוער הוא לא יצא אליהם.