הפגנות בפתח תקווה ובסביון במוצ"ש נגד ההון והשלטון ולמען הדמוקרטיה

במוצ"ש ייערכו שתי הפגנות נגד ההון והשלטון ולמען הדמוקרטיה בפתח תקווה ובסביון. ההפגנה שפתח תקווה מהווה המשך למחאות שנערכו בחודשיים האחרונים נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וראש הממשלה בנימין נתניהו. בקריאה להפגנה שתיערך מחר בשעה 19:30 בקניון גנים, עצמאות 65, נאמר: בחודשים האחרונים הפרקליטות, בתי המשפט, והמשטרה עושים יד אחת בכדי להשתיק את חופש הביטוי ולאיים על פעילים חברתיים ולוחמי צדק שמוצאים את עצמם מותקפים בכל החזיתות. חקירות שמתבצעות כנגד פעילים, מעצרים הזויים, משפטים בהתנהלות של עולם שלישי, ושרשרת של עיוותים של כללי הדין והחוק בכדי לחסום ולסתום את פיות הפעילים".

2017-06-09_170924

ההפגנה שנערכה במוצאי שבת שעבר בפתח תקווה (צילום: חדר מצב)


ועוד: "אנו מגיעים במוצאי שבת לפתח תקווה וסביבותיה בכדי להגיד ליועמ"ש אביחי מנדלבליט שכראש התביעה והפרקליטות הוא כשל ואחראי על המתרחש. כזה שאמור להיות שומר הסף של הציבור אנו דורשים ממנו לחזור לעבוד עבור הציבור ולא נגדו. בואו נראה להם שאנחנו הריבון, אנחנו לא מפחדים, זוהי זכותנו הבסיסית".

קבוצת פעילים נוספת קוראת להפגין מחר, בשעה20:30 בסביון. בהזמנה להפגנה נכתב "ישראל הופכת יותר מושחתת ופחות דמוקרטית. בשבועות האחרונים אנחנו רואים איך המושחתים שבשלטון ההון מגנים זה על זה. במקביל, ראשי שלטון ההון רודפים אזרחים שמנסים להאיר את השחיתות. הפוליטיקאים, הטייקונים, הבנקאים וגם פקידי הממשל שאחראים על אכיפת החוק, משתפים ביניהם פעולה. הם מבצרים את שלטונם המושחת, על הגב של כולנו". כמו כן, "כשראשי שלטון ההון מסייעים לפישמן לגנוב את כולנו; כשראש הממשלה ביבי נתניהו מעורב בפרשות שחיתות, אבל מקבל הגנה מהפרקליטות; כשמפגינים נגד השלטון המושחת סופגים אלימות מהשוטרים בחסות השר ארדן".

"ניפגש מול הטירה של אליעזר פישמן בסביון, ונצעד אל הטירה של גלעד ארדן השכן בסביון שמנסה לדכא את המחאות בהטלת קנסות ואלימות פיזית נגד מי שלא חלק מהקומבינה ולא מוכנים לשתוק יותר", הדגישו הפעילים.