הפגנות באוניברסיטאות למען העסקתן הישירה של עובדות הניקיון

המאבק למען העסקה ישירה של עובדות ועובדי הניקיון באוניברסיטאות מתקרב לנקודת הכרעה. אחרי שנות מאבק בקמפוסים ולאחר שאוניברסיטת חיפה עברה להעסקה ישירה לפני כמעט שנה וחצי, החלו לאחרונה ראשי האוניברסיטאות האחרות והנהלותיהן לדון מחדש בשאלת אופי ההעסקה של עובדות ועובדי הניקיון. בשבועות הקרובים צפויה שאלת ההעסקה הישירה של עובדים אלה לעלות להחלטה במוסדות קבלת ההחלטות של האוניברסיטאות. ביום רביעי הקרוב (27.11) תיערך בקרב חברי הסנאט באוניברסיטה העברית הצבעה בנושא האם להמליץ להנהלה לעבור להעסקה ישירה.

באותו יום יקיימו עובדות ניקיון, סטודנטים ומרצים באוניברסיטה העברית, באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בן גוריון הפגנות מקבילות בשעה 13:45 על מנת ללחוץ על הנהלות האוניברסיטאות להכריע בעד העסקה ישירה ונגד העסקה קבלנית מנצלת.

כך נכתב בהזמנה להפגנה שפרסמו הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב: "המאבק להעסקה ישירה של עובדות הניקיון מגיע לנקודת הכרעה ואנחנו צריכות את ההתגייסות של כולכן! ידעתן שכ-150 עובדות ניקיון באוניברסיטה מועסקות בידי חברות קבלן? עובדות הניקיון באוניברסיטה הן עובדות קבועות, המגיעות לאוניברסיטה יום יום ונשארות לעבוד כאן גם כשהקבלנים מתחלפים. לכמה מהעובדות ותק של עשר, חמש עשרה ועשרים שנים באוניברסיטה. אבל הן לא מוכרות כעובדות אוניברסיטה, ובמקום זאת מועסקות באמצעות חברות קבלן מפוקפקות שבאופן שיטתי מפרות את הזכויות שלהן וגונבות מהן. לכ-90 עובדות חסרים אלפי שקלים בקופות הפנסיה כי אחת מחברות הקבלן לא הפרישה להן את תשלומי הפנסיה לקופות ואז פשטה רגל ונעלמה! אלפי שקלים לכל עובדת שפשוט נגנבו מהן! הפרות מהסוג הזה חוזרות שוב ושוב".

עוד נאמר בהזמנה: "בגלל שהעובדות הן חלק מהאוניברסיטה, חלק מהקהילה שלנו, ובעבודתן מאפשרות למוסד הזה להתנהל ולנו ללמוד, אנחנו נמשיך להיאבק להעסקה ישירה! ביום ההצבעה נגיע לקמפוסים כדי להגיד כן להעסקה ישירה באוניברסיטאות. די לניצול ולהפרת הזכויות של עובדי/ות הניקיון. די להדרה השיטתית שלהן/ם מקהילת האוניברסיטה. כן להעסקה ישירה".

יצוין כי במאבק למען העסקה ישירה של עובדות הניקיון משתתפים תאי הסטודנטים של חד"ש באוניברסיטאות  יחד עם פעילות ופעילים בלתי-מפלגתיים וממסגרות אחרות.