הפגנה נגד חוק הלאום בחיפה; היועמ"ש לרגב: אין פגם בהתנהלות חיפה שהתירה כנס של חד"ש

אירוע מחאה נוסף נגד חוק הלאום הגזעני יתקיים במוצ"ש בחיפה: הפגנה מול ביתו של שותפו הבכיר של בנימין נתניהו בקואליציה הימנית: שר האוצר משה כחלון. מחד"ש חיפה נמסר "השר כחלון ומפלגתו כולנו הצביעו בעד חוק הלאום. נפגין יחד יהודים וערבים מול ביתו בחיפה בדרישה לבטל את החוק הגזעני ולהבטיח שוויון מלא לכל האזרחיות והאזרחים. כאמור ההפגנה תתקיים בשבת הקרובה, 4 באוגוסט, החל מהשעה 20:00 ברחוב הירקון 45, חיפה.

2018-08-02_201442

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר אתמול (רביעי) לשרת התרבות מירי רגב כי "לא נפל פגם בהתנהלות עירית חיפה שהתירה קיום אירוע של חד"ש נגד חוק הלאום בבית הגפן". השרה רגב פנתה אל ראש העיר יונה יהב בבקשה לאסור על האירוע, אך הוא סרב בטענה כי אין עילה לביטולו.

כאמור, האירוע יזמו פעילי חד"ש ולקחו חלק בו מאות משתתפים יהודים וערבים. חד"ש שכרה לצורך כך אולם במרכז בית הגפן, הנתמך בין היתר על ידי משרד התרבות והעירייהבין היתר השתתפו בו חברי הכנסת איימן עודה ועאידה תומאסלימאן מהרשימה המשותפת ומוסי רז ממרצ, ההיסטוריון קייס פרו ויו"ר האגודה לזכויות האזרח רחל ליאל.

במכתבה ביקשה רגב ממנדלבליט להנחות את ראש העיר יונה יהב לאסור על קיום האירוע "כדי למנוע הפיכתה של הבמה הציבורית הנתמכת ל'דירה להשכיר' פוליטית/מפלגתית ו/או לגיס חמישי בשירותם של מבקשי רעתנו, החותרים תחת עצם קיומנו". עוד כתבה רגב כי בכוונתה "להעביר חוק חדש כבר במושב הבא, שימנע את הפרצות בחוק הקיים ושיאפשר סנקציות אפקטיביות יותר מול מוסדות תרבות נתמכים כאשר הם משתמשים או משכירים חלליהם למופעים, לכנסים ולאירועים, החותרים נגד מדינת ישראל, ערכיה וסמליה".

במכתבה הוסיפה רגב כי בדיון שנערך לפני כחצי שנה בלשכת היועמ"ש, "צידדת בגישתי כי אין לאפשר למוסדות תרבות ציבוריים נתמכים לקיים כנסים פוליטיים בחלליהם, כמו גם שיש לגרוע באופן משמעותי ואף לשלול תמיכה ממוסדות תרבות בגין מתן במה להסתה ולפגיעה בסמלינו, בערכינו ובעצם קיומנו".

בית הגפן הוא מרכז תרבות ערבייהודי שהוקם בשנת 1963 ופועל כעמותה ללא מטרות רווח. לפי הגדרותיוהמרכז "שואף לבסס מרחבים משותפים שוויוניים המכילים את מגוון הזהויות והתרבויות בישראל ובעולם".

ההפגנה במוצ"ש בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/48314104214818