הפגנה נגד ההרג ההמוני בעזה מול מטה הליכוד בתל-אביב; מספר הקרבנות הפלסטינים עלה ל-17

מאות רבות של בני אדם הפגינו אמש (ראשון) במרכז תל אביב, מול מטה הליכוד "מצודת זאב", בדרישה לעצור את ההסלמה בגבול עזה ולקדם שלום ישראליפלסטיני. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "אפשר אחרת", "לעצור את האש", "די לכיבוש", "בעזה ובשדרות ילדות רוצות לחיות" ו-"שני עמים, תקווה אחת". לקריאת ההפגנה היו שותפים מק"יחד"ש, התנועות עומדים ביחד, קול אחר, לוחמים לשלום, שלום עכשיו, פורום המשפחות השכולות הישראליפלסטיני, תקווה במקום מלחמה, מרצ, שוברים שתיקה, זזים, קואליציית נשים לשלום, גוש שלום ומחסוםווטש. בין הבאים: חברי הכנסת עאידה תומאסלימאן, דב חנין, עיסאווי פריג', יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג ומזכ"ל מק"י עאדל עאמר.

2018-04-02_184103

ח"כ דב חנין בעת ההפגנה שנערכה אמש מול מצודת זאב בתלאביב (צילום: זו הדרך)

"בחג החירות, העזתים יצאו לחפש את חירותם ונתקלו באש חיה", אמרה ח"כ תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) והוסיפה: "ממשלת ביביליברמן הכינה את הקרקע לטבח וירתה בלי למצמץ על אזרחים, על ילדים ועל נשים שחיפשו את החירות שלהם. הודים וערבים פלסטינים עומדים כאן בלב תל אביב להגיד לא בשמנו. די למלחמות, די להרג".

"הגעתי לכאן הערב כדי להביע מחאה על מה שקרה בעזה צעדה אל הגדר שהסתיימה בטרגדיה נוראית עם קורבנות בנפש ואלפי פצועים", אמר ח"כ חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) והדגיש "אנו דורשים לחקור את האירועים האלה שדגל שחור מתנוסס מעליהם, אבל חקירה לא תספיק. חייבים לשנות את הכיוון. אי אפשר להמשיך להתעלם מהמצוקה האיומה בעזה. אנו דורשים מהממשלה לעצור את ההסלמה ואת ההסתה".

ח"כ פריג' (מרצ) מסר: "ליברמן ועד גבאי ולפיד כולם תקפו אתמול את היחידים שמבקשים להילחם לא רק נגד האויבים, אלא גם על דמותה המוסרית של מדינת ישראל. האם ירי צלפים על מפגינים יביא שקט לדרום? ההיפך הוא הנכון, אלימות גוררת אלימות. ירי גורר ירי".

מקביל התקיימה משמרת מחאה בכיכר חאג' כחיל ביפו בה לקחו חלק עשרות פעילים ופעילות. הם אחזו בתמונות ההרוגים, וקראו להסיר את המצור ואת הכיבוש. במהלך ההפגנה שהתקיימה ליד "הבית הירוק" בו ממוקם בית דין צבאי, טיפס אחד המפגינים על החומה ותלה עליו דגל פלסטין. שוטרים שהגיעו למקום הסירו את הדגל והחזירו אותו למפגינים. מאוחר יותר יצאו המפגינים לצעדה.

משרד הבריאות הפלסטיני מסר בצהריים (שני) שפארס ארקב, תושב רצועת עזה בן 29, מת היום מפצעיו לאחר שנפצע מירי בבטנו במהלך צעדת השיבה שנערכה ביום שישי האחרון, מזרחית לחאן יונס כך הודיע משרד הבריאות בעזה. כך עלה ל-17 מספר הקרבנות של הירי הקטלני של חיילי צה"ל לעבר הרצועה.