הפגנה נגד "בנייה ליהודים בלבד" בשכונת עג'מי ביפו

תושבים ערבים ויהודים, וביניהם פעילי מק"י וחד"ש, הפגינו (23.8) נגד התוכנית של קבלן פרטי לבנות ברחוב יפת 186 ביפו פרויקט מגורים ובו 12 דירות המיועדות ליהודים בלבד. על המגרש, שהקבלן במו"מ על רכישתו, מתגוררות היום משפחות ערביות, אותן הוא מתכנן לנשל בלי פיצויים.

2015-08-24_204155

הקבלן, יעקב היימן, היה בעבר תושב ההתנחלות איתמר, והוא הבעלים של חברה בשם "באמונה", המעסיקה יהודים בלבד והבונה רק ליהודים. בשבועות האחרונים הפיצה החברה בריכוזים של יהודים מהזרם הדתי־לאומי מודעות, המכריזות על "הנחה ניכרת ממחיר הדירה לעומת מחיר השוק".

נועה לוי, חברת הוועד המרכזי של מק"י ותושבת יפו, שהשתתפה בהפגנה, הדגישה, כי התוכנית של הקבלן היימן היא המשך ישיר לתהליך מתמשך של "ייהוד" שכונת עג'מי, תוך דחיקת רגליהן של המשפחות הערביות.

עו"ד גיל גןמור מהאגודה לזכויות האזרח ציין, כי גם אם הפרויקט זה פרטי לחלוטין, לתאגיד נדל"ן או ליזם אסור להפלות בשיווק הדירות, ואפליה כזאת היא עבירה פלילית. החוק אוסר על מי שעיסוקו מכירת מוצר להפלות מחמת דת ולאום. מי שיתבע תאגיד המפלה במכירת דירות, יכול לדרוש פיצוי ללא הוכחת נזק של כ-50 אלף שקל וגם להפסיק את האפליה. כמו כן, מדובר בעבירה פלילית.

סרטון של הטלוויזיה החברתית בנושא:


https://www.facebook.com/israelsocialtv/videos/10153467470059088/