הפגנה מול משרד רה"מ במחאה על אוזלת ידה של המשטרה בחברה הערבית

שיירת מכוניות הנושאות דגלים שחורים יצאה אתמול (ראשון) בבוקר מאום אל פחם לכיוון משרד ראש הממשלה בירושלים, במחאה על אזלת ידה של המשטרה בטיפול באלימות בחברה הערבית. 

2018-05-07_184648

שיירת המחאה ליד אום אל פחם, אתמול (צילום: אל אתיחאד)

כוחות משטרה ליוו את אנשי השיירה, שבסוף המסלול קיימו עצרת מחאה מול משרד ראש הממשלה בבירה. היוזמה אורגנה בידי עיריית אום אל פחם, הוועד העממי בעיר ואיגוד האימאמים ואנשי הדת, בתמיכת ועדת המעקב של החברה הערבית ומפלגת הרשימה המשותפת.

בשיירה השתתפו חברי כנסת מהרשימה המשותפת, בהם העומד בראשה איימן עודה (חד"ש) וח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש). "האלימות בחברה שלנו מתפשטת כמו מגפה", כתב עודה בטוויטר. "זה מחדל שהמשטרה לא אוכפת, לא מגישה כתבי אישום ולא נכנסת לערים הערביות כאילו זה איזה עניין 'פנימימגזרי' ולא חלק מהמדינה. אני קורא למשטרה לאסוף את הנשק. זה תפקידה!".

ח"כ ג'בארין אמר: "הציבור הערבי מפנה אצבע מאשימה למשטרה שאינה פועלת למיגור האלימות בחברה הערבית. הנתונים חושפים כי מתוך יותר מ-520 אירועי ירי באום אל פחם רק בשישה מקרים הוגשו כתבי אישום. זה שיעור של אחוז אחד בלבד". לדבריו "זה מחדל חמור ומסוכן. נראה כי לעבריינים יש יד חופשית לפעול, כל עוד הקורבנות הם ערבים. אני מאשים את המשטרה שאינה פועלת למיגור האלימות מטעמים של 'הפרד ומשול'".

הנתונים שמסר ג'בארין פורסמו בדצמבר האחרון בידי השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בתשובה לשאילתה שהגיש חבר הכנסת. לפי הנתונים, בשנת 2017 הוגש כתב אישום אחד על תקריות ירי באום אל פחם, בעוד שמספר התיקים שנפתחו היה 184. ב-2016 נפתחו 163 תיקים והוגשו שני כתבי אישום, וב–2015 נפתחו 174 תיקים והוגשו שלושה כתבי אישום.