הפגנה לציון יום העובד הבינלאומי תתקיים ביום ג' במרכז תל-אביב

הפגנה לציון יום העובד הבינלאומי, ה-1 במאי, תתקיים ביום שלישי הקרוב, 30 באפריל, בשעות הערב בתלאביב. המפגינים יתכנסו בכיכר הבימה בשעה 17:00. בהזמנה לתהלוכה שפרסמה חד"ש צוין: "ביום שלישי הקרוב נצטרף לתהלוכת האחד במאי השנתית בתל אביביפו, ונצעד בגוש אדום, סוציאליסטי וערבייהודי. נגד הניצול המעמדי ונגד שלטון ההון. על הזכות לחיות בדירה שאותה נוכל לשכור או בדיור ציבורי זמין והולם, על הזכות להרוויח משכורות שיוכלו באמת להספיק לחיים הוגנים, על הזכות להעסקה ישירה ולא כעובדי ועובדות קבלן. נגד ההפרטה של מערכות הבריאות, החינוך והרווחה. למען הזכות לחיות בשלום, יהודים וערבים, בלי כיבוש, בלי גזענות ובלי אלימות. בשביל לחיות במדינה שלא מאפשרת לטייקונים לשדוד את משאבי הטבע של כולנו". כמו כן, באותו יום, בשעה 20:00 תתקיים אסיפה נוספת בתלאביב, ביוזמת חד"ש, לציון ה-1 במאי בהשתתפות ח"כ לשעבר דב חנין. האסיפה תיערך בגדה השמאלית, אחד העם 70.

2019-04-28_184702

חניכי בנק"י, אתמול בבוקר, בהפגנת ה-1 במאי שנערכה בנצרת (צילום: אל אתיחאד)

אלפים השתתפו אתמול (שבת) בהפגנת ה-1 במאי שנערכה בנצרת ביוזמת חד"ש, מק"י ובנק"י. מלווים בתזמורת חניכי הנוער הקומוניסטי הצועדים יצאו מרחוב תאופיק זיאד וצעדו ברחוב המרכזי של העיר, פאולוס השישי, לעבר כיכר המעיין בה נערכה עצרת. יצוין שמשלחת של התנועה הערבית לשינוי (תע"ל), בראשות ח"כ אוסאמה סעדי לקחה חלק בתהלוכה.

לקראת יום העובד הבינלאומי, פרסמה מק"י קריאה בה נאמר שציבור העובדים בישראל הוא יעד למתקפה חריפה מצד בנימין נתניהו, המקים בימים אלה את קואליציית הימין. נוסף לתכנון מהלכים לצמצום את סמכויותיהם של בית המשפט העליון, של המשטרה ושל היועץ המשפטי במטרה למנוע את העמדתו לדין פלילי, מכין נתניהו את דעת הקהל לצעדים שיפגעו קשות ביכולת העובדים להגן על שכרם וזכויותיהם. הצעד הראשון, שיוכנס כנראה להסכם הקואליציוני, יהיה – חקיקתו של "חוק בוררות חובה בשירותים חיוניים", שנועד למנוע מעובדים במגזר הציבורי לנהל מאבק מעמדי לרבות שביתות.

המפלגה הקומוניסטית הישראלית קוראת ב-1 במאי למערכה רחבה ומלוכדת של העובדים נגד מזימת החקיקה של בוררות חובה, שהיא שלב מסוכן נוסף במאמצי ההון והשלטון לנגוס בעבודה המאורגנת ולרמוס את זכות השביתה המוכרת כיום. מק"י, שציינה השנה 100 שנה לייסודה, תקדם יחד עם שוחרי שוויון ודמוקרטיה יהודים וערבים, נשים וגברים, את המערכה נגד חברות ההון וממשלת ההון, נגד הפשיזציה ונגד העמקת האיבה הלאומית והגזענות, להגנת הזכויות החברתיות, לסולידריות מעמדית ולשלום

הפגנת ה-1 במאי בתלאביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/433407084084853/

המפגש עם דב חנין בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2220388131623521/