הפגנה בתל-אביב נגד ההפרטה ולמען מערכת הבריאות הציבורית

בתל-אביב תתקיים הפגנה למען מערכת הבריאות הציבורית ונגד הפרטת הבריאות ביוזמת פעילי רופאים לזכויות אדם (רל"א). נמסר כי בשבועות הקרובים יש הזדמנות היסטורית לעצור את התדרדרות מערכת הבריאות הציבורית. יעל גרמן, שרת הבריאות, מינתה "ועדה לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל". "אמרה 'חיזוק', אך יש חשש גדול שהיא לא תעמוד בפרץ ותמכור את הבריאות שלנו לתאגידים ולרפואה הפרטית. אמרה 'חיזוק', ויש בידיה ההזדמנות אמיתית: להחזיר למערכת הציבורית 3 מתוך 7 מיליארד שקל שאנו נאלצים לשלם היום על רפואה פרטית".

2014-02-19_195449

ההפגנה תתקיים ב-1 במארס, מוצאי שבת בשעה 19:00, בכיכר הבימה בתל-אביב  – "כדי לדרוש משרת הבריאות ומוועדת גרמן להחזיר את מערכת הבריאות לציבור המטופלים. ביחד, ניקח אחריות על הבריאות שלנו. נדרוש מערכת בריאות שוויונית וסולידרית. נעמוד על זכותנו לקבוע לאן מופנה הכסף אותו אנו משלמים על בריאות – מהרפואה הפרטית בחזרה אל קיצור תורים ברפואה הציבורית, השארת הרופאות/ים בבתי החולים, חיזוק הרפואה בקהילה וצמצום הפערים".

מרל"א נמסר כי 10 צעדים מעשיים הוגשו לוועדת גרמן, המפרטים איך ניתן לקצר תורים, לאפשר בחירת רופאים, לאפשר טיפולים מתקדמים עבור כל תושבי ישראל ולחזק את הרפואה הציבורית דרך הפרדתה מהפרטית, והגנה עליה מהשתלטות של אינטרסים עסקיים. "יש 10 צעדים שוועדת גרמן יכולה לעשות- בואו איתנו לעשות את הצעד הראשון – ולדרוש את הבריאות שלנו בחזרה!".

רוצים לדעת עוד? הנה שאלות ותשובות: http://bit.ly/1diY11E
והנה המסמך המלא שהוגש לוועדת גרמן: http://bit.ly/1kBIyy

לאירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/410710589074613