הפגנה בת"א נגד סגירת מתחם החיסונים לחסרי מעמד; ח"כ כסיף: תמות נפשי עם פליטים

משרד הבריאות החליט לסגור את מתחם החיסונים לחסרי מעמד ומחר (חמישי) בשעה 12:00 – פעילים למען זכויות אדם יפגינו ברחבת הסינמטק בתל אביב (רח' הארבעה 5) "למען הבריאות של כולנו, כולל חסרי מעמד בישראל." עוד מסרו המארגנים שבניגוד לדעת משרד הבריאות, נגיף הקורונה אינו מפלה בין בני אדם. מניעת החיסונים היא צעד גזעני, לא אנושי ופוגע בבריאות של כולנו". עוד הדגישו: "מחר נפגין בסולידריות עם אנשים חסרי מעמד בישראל, ובדרישה לחסן את כל מי שחי כאן. הבריאות היא זכות, והיציאה – המהירה ככל האפשר – מהמשבר היא אינטרס משותף לכולנו."

מתן חיסון למבקש פליטים בדרום תל-אביב (צילום: רופאים לזכויות אדם)

 

שבועיים בלבד אחרי שנפתח, נמסר אתמול כי ייסגר מתחם החיסונים הייעודי בתל אביב למבקשי מקלט ומהגרי עבודה. זאת על אף שגם אתמול היה ניתן לראות תור ארוך של ממתינים להתחסן במתחם בנווה שאנן. המרכז נפתח במטרה להעניק הגנה מפני קורונה לאוכלוסייה הזרה שלמרביתה אין ביטוח רפואי, בפרט לאחר שרבים מהם איבדו את מקום עבודתם. המתחם כלל כמה עמדות חיסון שהופעלו על ידי צוות של בית החולים איכילוב במשך שישה ימים בשבוע. ולפי העירייה, התחסנו בו עד כה קרוב ל-10 אלף איש. לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "סגירת מתחם החיסונים היא בבחינת 'תמות נפשי עם פליטים'. הממשלה מעדיפה לסכן בקורונה את תושבי דרום תל אביב ובלבד שיצליחו להגביר את התחלואה בקרב מבקשי מקלט ולהוביל כך לסילוקם".

בארגון רופאים לזכויות אדם (רל"א) פנו למשרד הבריאות בנושא, ונמסר להם כי "פתיחת וסגירת מתחמים הם שילוב של היצע חיסונים, תעדוף כוח אדם וביקוש בשטח" וכי "בשבוע הקרוב נפתח מתחם חיסונים גם בנתניה ובחיפה". ברל"א מתחו ביקורת על החלטה לסגור את המתחם ודחו טענות לגבי פתיחת מתחמים בערים אחרות. "בישראל יש עשרות אלפי חסרי מעמד שעדיין לא הספיקו להתחסן", נמסר מהארגון. "סגירת מתחם החיסונים בתואנה שנפתחים מתחמים בחיפה ובנתניה מעידה את מה שאנחנו כבר בעצם יודעים: שעבור משרד הבריאות יש בני אדם שחייהם שווים פחות, וששיקולים זרים שוב גוברים על שיקולי בריאות הציבור". עוד נמסר כי "ראוי היה שמשרד הבריאות יציע חלופה ראויה למי שטרם התחסן. חשוב גם להזכיר כי משרד הבריאות עדיין אוסר על פלסטינים שמרכז חייהם בישראל להתחסן. יד אחת של משרד הבריאות משקיעה מיליונים בקמפיין ציבורי לחיסונים אבל היד השנייה פועלת במזיד למנוע מאוכלוסיות שלמות שחיות פה לקבל חיסונים".

 

ההפגנה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/265798785057670

 

עוד בנושא:

חיסון לכל: ישראל חייבת לקחת אחריות לחיסונים של כלל התושבים בין הירדן לים התיכון