הפגנה בת"א בסולידריות עם עובדי מוסד לנוער להט"ב שנסגר בעקבות השבתה

בתלאביב תיערך היום (שלישי) בשעה 16:00 הפגנת תמיכה בעובדי שני מוסדות לנוער להט"ב שמושבתים על ידי ההנהלה בעקבות סכסוך עבודה. פעילי חד"ש ומק"י קוראים להצטרף להפגנה שתיערך בצומת עזריאלי. עמותת אותות מנהלת את כל קורות הגג המיועדות לבני נוער להט"בים במצבי חירום. העובדות והעובדים בה עושים לילות כימים למען הנוער, וכל זה תמורת תנאי העסקה מגוחכים. ביום שלישי, אחרי מאבק ארוך של העובדים למען זכויותיהם, סגרה הנהלת העמותה את "בית דרור" – שהוא המענה היחיד לנוער להט"ב חסרי מסגרת ביתית. היא עשתה את זה כיוון שהיא מסרבת לתת לעובדים את התנאים הראויים אותם הם דורשים.

מארגני המחאה מסרו כי "עובדי העמותה נמצאים זמן רב במאבק להטיב את תנאיהם המגוחכים. הם הכוח שנמצא בשטח ומבין הכי טוב את צרכי הנערים והנערות. תנאי ההעסקה המינימליים של 30 שקל לשעה, ללא תוספת על משמרות לילה בעירות, אינם מאפשרים להם לעבוד במקום לאורך זמן, ואינם מאפשרים למסגרות לבסס כוח אדם יציב ובעל ניסיון מספיק. לעובדים – וגם לנוער הלהט"בי – מגיע יותר".

יצוין שבשבוע שעבר גם האגודה למען הלהט"ב קראה למנוע את סגירת בית דרור. "אסור להפוך אותם לקורבנות של סכסוך עבודה", נמסר ."אנחנו תומכות ותומכים במאבקם הצודק של העובדים וקוראים להנהלת אותות ולעובדי המסגרות להגיע לפתרון מיידי. בנוסף אנו קוראות להתערבות של שר הרווחה והשירותים החברתיים ח"כ איציק שמולי לטובת מציאת פתרון מיידי", הדגישו.

ההפגנה בתלאביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/231199351865978