הפגינו נגד ריבוי פשעי שנאה בשטחים; ח"כ חנין: הבעיה מתחילה בספסלי הממשלה

כמאה פעילי "תג מאיר" הפגינו אתמול (שני) מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על חוסר האכיפה והתגברות פשעי השנאה בחודש האחרון. בין היתר הם התייחסו להתקפות ולהשחתות רכוש בעשר שכונות וכפרים הפלסטינים בשטחים הכבושים שכללו עקירת עצי זית, הצתת מסגד ותקיפת נהגי תחבורה ציבורית. במקרים אלה בין היתר רוססו כתובות "ערבי טוב ערבי מת", "מוות לבוגדים", "כאן גר תומך טרור" ועוד.

2018-04-24_204746

מפגינים נגד פשעי שנאה, אתמול, ליד בית ראש הממשלה בירושלים (צילום: תג מאיר)

 

מ"תג מאיר" נמסר כי "הניסיון מוכיח שאחרי הגרפיטי מגיעים בקבוקי התבערה למסגדים, לכנסיות ולמנזרים ואחר כך לבתים המיושבים. הכתובת 'להרוג או לגרש' שנכתבה לאחרונה על הקירות בכפרים פלסטינים, ללא מענה משמעותי של כוחות הביטחון". דובר "תג מאיר", גדי גבריהו הוסיף "פשעי השנאה האלה הם לא רק לא מוסריים – הם לא יהודיים. פשעי השנאה האלה מגבירים את השנאה נגד יהודים ונגד ישראל. אנו קוראים לממשלה להגביר את האכיפה ולעצור את פשעי השנאה והטרור".

יצוין שבחודש האחרון חלה עלייה דרמטית בתקיפות הגזעניות נגד פלסטינים בשטחים הכבושים. הצתות, חבלות לרכוש, ריסוס כתובות גזעניות "להרוג או לגרש" ותקיפות פיזיות על רקע גזעני בכפרים בורקא, אסוויה, לובן א-שרקייה, בית חנינה, פרעתה, חיזמה, הצתת מסגד בעקרבה, והכאת נהגי תחבורה ציבורית.

על כך הגיב ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת): "אי אפשר להמשיך להתעלם מהתופעה. אלה אינם עשבים שוטים מבודדים. זה איום אמיתי על העתיד של כולנו בארץ הזו. וכמו בנושאים אחרים: הבעיה מתחילה בספסלי הממשלה. כשראש הממשלה מתייצב בראש המתלהמים, כששרים מצדיקים ירי במפגינים לא חמושים וכשחבר כנסת מציע לירות בפיקת הברך של נערה פלסטינית – יש מי שמתרגם את הדיבורים למעשים. עשבים שוטים? הם כבר צמחו ליער עבות. ויש מי שממשיך להשקות אותם. המאבק בפשעי השנאה צריך להתחיל בהתמודדות עם השיח הקיצוני, המסית והמסוכן שהסתנן ללב החברה. המאבק הזה בנפשנו". לירות בפיקת הברך של נערה פלסטינית – יש מי שמתרגם את הדיבורים למעשים.
עשבים שוטים? הם כבר צמחו ליער עבות. ויש מי שממשיך להשקות אותם. המאבק בפשעי השנאה צריך להתחיל בהתמודדות עם השיח הקיצוני, המסית והמסוכן שהסתנן ללב החברה.
המאבק הזה בנפשנו.