הפגינו מול שגרירות ברזיל בת"א בעת טקס ההשבעה של נשיא הימין הקיצוני

קבוצת פעילים קיימה אמש (שלישי) משמרת מחאה מול שגרירות ברזיל בתלאביב בעת טקס ההשבעה לתפקיד של נשיא ברזיל, איש הימין הקיצוני ז'איר בולסונרו, אשר הביע שוב ושוב תמיכה בעינויים, בביטול המשטר הדמוקרטי, בפגיעה בזכויות הנשים, ברדיפה ואף בחיסול של להט"ב, מפלגות השמאל ונציגי עובדים.

2019-01-02_193839

בולסונרו ונתניהו, אמש, בעת טקס ההשבעה שנערך בעיר ברזיליה (צילום: לע"מ)

אחד מיוזמי המחאה, עו"ד איתי מק, מסר ש"הבחירה של בולסונרו לנשיאות התאפשרה, בין היתר, בזכות השכיחה של פשעי הדיקטטורה הצבאית, ששלטה במדינה. במהלך שנות הדיקטטורה נרצחו או הועלמו 443 אזרחים. כוחות הביטחון שלה עצרו ועינו בעינויים קשים אלפי בני אדם. ברזיל של אותה העת שימשה מודל למשטרים רצחניים אחרים, והמשטר הצבאי בברזיל אף הגדיל לעשות והתערב לחיזוקן של דיקטטורות אחרות באזור. בין היתר, ברזיל סייעה להפיכה של הגנרל פינושה ולדיכוי הפנימי בצ'ילה, להפיכות הצבאיות בבוליביה, לדיכוי הפנימי באורוגוואי ולתכנון 'מבצע קונדור' המשותף לדיקטטורות הארגנטינית והאחרות בחלקה הדרומי של אמריקה הלטינית לחיסול פעילי שמאל ומתנגדים".

לדבריו "מי שיגיעו לבירה ברזיליה כדי לחגוג את קריסת הדמוקרטיה בברזיל, אלה ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, וידידיו הטובים, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ונשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס".

עוד על ביקורו של נתניהו אצל בולסונרו ועל המצב הפוליטי בברזיל, בגיליון "זו הדרך" שראה אור הבוקר (עמ' 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019break/01/G01_2019.pdf