הפגינו מול מטה כימיקלים לישראל בתל-אביב: 'הון-שלטון מביא אסון'

לפני חודש קרה אסון סביבתי בנחל אשלים שבנגב. חומצה עדיין מציפה את הנחל, עשרות בעלי חיים מתו ובהם 10 יעלים כל צמחיית הנחל נהרסה כליל. האחריות מוטלת על קונצרן כי"ל (כימיקלים לישראל) המופרט שבבעלות עידן עופר. אתמול (רביעי) עשרות פעילים סביבתיים, ביניהם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הפגינו מול מטה כי"ל במרכז תלאביב בעת אסיפה בעלי המניות. "זה היה אחד מהזיהומים הסביבתיים החמורים בתולדות המדינה ומה קרה מאז? נכון, בעלי המניות של החברה התכנסו כדי לאשר בונוס בסך 1.8 מיליון שקל ליו"ר דירקטוריון כי"ל האלוף (מיל) יוחנן לוקר", מסרו המפגינים.

2017-08-03_202113

ח"כ חנין בין המפגינים, אתמול, מול מטה כי"ל בתלאביב (צילום: מגמה ירוקה)

עוד נמסר ממגמה ירוקה "אנחנו מפגינים כבר ארבעה שבועות ברציפות ולא נפסיק ולא נרפה עד שמנהלי כי"ל והכפופים להם יישאו במלוא האחריות והדין לנזק שנגרם, ועד שהמשרד להגנת הסביבה לא יעשה בדק בית ויבין איפה הוא כשל בפיקוח ואכיפה על המפעל. כל כך הרבה שאלות קשות קיימות, ולאף אחת מהן אין מענה".

בהפגנה אמר ח"כ חנין: יוחנן לוקר אמור לקבל עכשיו בונוס של 1.8 מיליון שקל. על מה בדיוק? על הזרמת החומצה שהרסה את נחל אשלים? על הפעילות המזהמת של חברות כי"ל, מהנגב ועד מפרץ חיפה? על הפגיעה בבריאות ובחיים שלנו? לאף אחד אין ספק שהוןשלטון מביא אסון".