הפגינו מול המשטרה בקריית חיים בעקבות ההרג של צעיר יוצא אתיופיה

השוטר החשוד שירה הלילה למוות בקריית חיים בצעיר סלומון טקה וורקנך בן ה-18 נחקר היום (שני) במשרדי שלוחת חיפה של המחלקה לחקירות שוטרים ונעצר. הוא טוען שהירי בוצע כמעשה של הגנה עצמית, לאחר שהותקף בברוטליות באבנים.

2019-07-01_195757

המקום בו נהרג אמש הצעיר סלומון טקה וורקנך (צילום: מד"א)

הצעיר נורה על ידי שוטר לבוש אזרחי בקריית חיים, ומותו נקבע בבית החולים רמב"ם בחיפה, זאת לאחר שאותר בתחילה כשהוא במצב אנוש על ידי כוחות ההצלה. לפי עדי ראייה ששהו במקום, הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים, לאחר שהאחרונים נשאלו על ידו האם היו מעורבים בשוד. במשטרה, לעומת זאת, הציגו את גרסת השוטר, שטוען כי הוא ניסה להפריד בין צעירים שהיו מעורבים בקטטה, סמוך לגן שעשועים בו שהה השוטר עם אשתו וילדיו וביצע ירי לאחר שחש סכנה לחייו עקב זריקת אבנים שבוצעה לעברו

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס לאירוע ובסדרת ציוצים שפרסם הביע "זעזוע עמוק וצער רב על האירוע הקשה הערב בקרית חיים, בו נהרג צעיר בן העדה האתיופית כתוצאה מירי של שוטר". על כך הגיב ח"כ עופר כסיף (חד"ש): "שוטרי ישראל מרגישים בנוח מידי לירות באנשים מסוימים, ערבים ויוצאי אתיופיה בעיקר. הזעזוע המזויף של ארדן מעורר חלחלה אלימות משטרתית נגד יוצאי אתיופיה היא לא תקלה שצצה הערב אלא מדיניות, ובמקרים של הרג פלסטינים, אין זעזוע כלל".

במחאה על ההרג, עשרות בני אדם הפגינו מול תחנת המשטרה וחוסמים את הכביש. המפגינים קראו "שוטר אלים חייב להיות בפנים" וכן "שחור, לבן, כולנו בני אדם". בעקבות ההפגנה נחסם לתנועה רחוב שדרות ההסתדרות בעיר בקטע שבין צומת קריית חיים (צומת הצריף) לצומת קרית אתא, וכן רחוב בן צבי לכיוון שדרות ההסתדרות.