הפגינו מול בית משפט בי-ם בדרישה לשחרר את יונתן פולק וחמישה צעירים מעיסאוויה

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (רביעי) עד יום חמישי הבא את מעצרו של הפעיל נגד הכיבוש יונתן פולק. זאת לאחר שסירב להתחייב להגיע לדיונים בעניינו. השופט אלעזר ביאלין אמר כי "הנאשם מסרב בתוקף להצהיר שיתייצב לדיונים. רצונו של אדם כבודו וחירותו. בנסיבות אלה לא ניתן לשחרר ללא כל התחייבות".

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, וח"כ עופר כסיף יחד עם המפגינים, הבוקר, מול בית משפט השלום בירושלים (צילום: זו הדרך)

מול בית המשפט השלום בירושלים התקיימה באותה שעה הפגנה בדרישה לשחרר את תושבי עיסאוויה אנואר עביד, אדם מחמוד, סאלח אבו עסב, פאיז מחיסן, נדים א-ספדי ואת פולק. לקראת המחאה בה לקחו חלק יו"ר ועדת המעקב העליונה, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש), ח"כ עופר כסיף (חד"ש –הרשימה המשותפת) חברי חד"ש נמסר "נגיע לבית משפט בירושלים, רחוב חשין 6,  כדי להפגין בסולידריות עם מתנגדי הכיבוש, נגד שיתוף הפעולה עם האפרטהייד ונגד הקולוניאליזם הישראלי". בתו הדיון בבית המשפט מסר ח"כ כסיף: "עם שכובש עם אחר לא יכול להיות חופשי – זאת אמרו מרקס ואנגלס, וכמה הם צדקו. כאשר פלסטינים נכלאים ללא הליך הוגן, ברור שהדיכוי יגיע בסוף גם לישראלים. את הכיבוש צריך לחסל, קודם כל משום שהוא מדכא, רוצח, פוצע וכולא פלסטינים, אך גם משום שהדיכוי הצבאי מחלחל לישראל עצמה ופוגע באזרחיה שלה".

יצוין שחמישה הצעירים הפלסטינים, תושבי עיסאוויה נעצרו לאחר שהפרו במחאה את תנאי מעצר הבית המנהלי שנכפה עליהם וסירבו לחתום על תנאי השחרור שנקבעו להם. יונתן פולק נמצא במעצר כבר למעלה משבוע לאחר שסירב לחתום על תנאי השחרור שהוצעו לו. בית משפט השלום בירושלים האריך ביום חמישי האחרון את מעצרו של פולק. תחילה האריך השופט ביאלין את מעצרו של פולק עד היום. פולק אמר בדיון: "אני לא מכיר בסמכותו של בית המשפט הזה לדון. בית המשפט לוקח לעצמו את הזכות להיות חלק בדיכוי ההתנגדות בדיקטטורה הצבאית שמנהלת ישראל בשטחים".

פרקליטתו של פולק, עו"ד גבי לסקי, אמרה בדיון כי "ההליך כולו לא תקין ועל בית המשפט לבדוק את הדבר. אין אפשרות לשלול חירות של אדם על סמך הליך שאינו תקין". פולק הצהיר בשבוע שעבר בבית המשפט כי אין בכוונתו להפקיד ערבות של 500 שקל שנדרשת לשחרורו, מאחר שהוא מסרב לשתף פעולה עם מערכת המשפט. הוא נעצר ביום שני בשבוע שעבר בעקבות קובלנה פלילית שהגיש נגדו ארגון ימין. השוטרים המתינו לפולק במשרדו במערכת העיתון כדי לממש צו הבאה שהוצא נגדו, כיוון שפולק לא התייצב לדיונים בעניינו. בקובלנה שהגיש הארגון "עד כאן" נטען כי פולק תקף חיילים בהפגנות מחאה בשטחים הפלסטינים הכבושים. שוטרים סמויים עצרו את פולק במקום עבודתו, מערכת "הארץ". השוטרים המתינו לפולק במשרדו במערכת העיתון כדי לממש צו הבאה שהוצא נגדו, בעקבות קובלנה פלילית שהוגשה נגדו על ידי ארגון הימין הקיצוני "עד כאן" ב-2018.