הפגינו מול בית המשפט בבאר שבע בעת הדיון בהארכת מעצרו של הגבר שדקר את אשתו

עשרות נשים וגברים הפגינו אמש (ראשון) מול בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בעת הדיון בהארכת מעצרו של הגבר שדקר את אשתו ביום שישי האחרון במצפה רמון, ופצע אותה אנושות.

מפגינות נגד אלימות כלפי נשים, אמש, בבית המשפט בבארשבע (צילום: נעמת)

"אנחנו כאן היום, ביחד, בסולידריות עם הנפגעת. המקרה הזה היה יכול להימנע. סגר וחג הן הצטלבות של שתי נקודות תורפה קשות ביותר לנשים כשהאלימות במשפחה נמצאת בשיאה והממשלה לא עושה מספיק כדי למנוע את הרצח הבא", מסרו מארגנות ההפגנה. המפגינים דורשים העברת תקציבים לטיפול בנושא האלימות במשפחה, ומבקשים להסב את תשומת לב הציבור לתופעה. "יש לנו, הציבור, מה לעשות: ישנם תמרורי אזהרה וחשוב לפתוח עיניים ואוזניים, להיות עירניים בבית, בבניין, בשכונה. ניסיון הרצח הזה נמנע בזכות שכן אכפתי שטרח לבדוק למה יש רעש כזה בדירה ליד. וזו דוגמא לכך שהתערבות שלנו יכולה להציל חיים", נאמר בהודעת המארגנים.

יו"ר נעמת, חגית פאר, השתתפה אף היא בעצרת מול בית המשפט ואמר למתכנסים: "הגענו הנה הערב בכדי לומרדי! די לעונשים הקלים למי שמבצע טרור נגד נשים בישראל, די לעסקאות הטעון המקלות, די ליחס המקל לגיבורי המקלדת שהופכים את הקורבנות לנאשמות ברשתות החברתיות. הקורונה היא לא רק נגיף בריאותי וכלכלי אלא גם הפכה את חייהן של נשים רבות בישראל לסיוט, בחסות הסגר והלחצים הנפשיים והכלכליים שרק מגבירים המתחים והאלימות בחלק מהמשפחות. המדינה צריכה להיכנס לוואקום הזה, להעביר כבר אחת ולתמיד התקציבים ששנים מתמסמסים ונועדו למלחמה באלימות במשפחה, לקדם חינוך לשוויון מגדרי מהגיל הרך, להקל בבירוקרטיה שנתקלות בה נשים אמיצות שרוצות להתלונן ולחוקק חוקים שמחזירים הכוח לידיים של הקורבנות".

בעקבות ניסיון הרצח, מסר ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת): "גם בראש השנה נדקרה אישה בידי בן זוגה והיא מונשמת במצב קשה. על כל אשה שנרצחת, יש עשרות שסובלות מאלימות יומיומית. כמעט תמיד הכתובת על הקיר. יש לחזק את מענה הרווחה ולהחמיר דרסטית את הענישה. מעבר להליך הפלילי יש להרחיק לצמיתות גברים מכים ולאפשר לנשים לחיות בבטחה".