הפגינו בשייח' ג'ראח לקראת הפינוי האלים של משפחה פלסטינית מביתה

כוחות משטרה גדולים אמורים להגיע מחר (ראשון) לביתה של משפחת שמאנסה הפלסטינית בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים, כדי לגרש אותה מביתה ולהעביר את המבנה לעמותת ימין. צו הפינוי שקיבלה המשפחה מבשר על החלטה של הרשויות לחדש את תנופת ההתנחלות היהודית בשכונה, שהוקפאה לפני כמה שנים בעקבות המאבק המשותף הפלסטיניישראלי והלחץ הבינלאומי.

משפחת שמאנסה מונה שש נפשות, בהן גם הורים קשישים בשנות השמונים לחייהם. לפני כשבועיים קיבלה המשפחה צו המורה לה להתפנות מביתה עד ל-9 באוגוסט. אם לא תעזוב – תפונה בכוח.

2017-08-05_210825

לקראת הפינוי הצפוי, יותר מ-100 פלסטינים וישראלים הפגינו אתמול (שישי) אחר הצהרים בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים המזרחית נגד חידוש מדיניות הפינויים, שמונה שנים לאחר גל הפינויים הקודם. יצוין שהליכי פינוי חודשו לאחרונה נגד שתי משפחות לפחות, והן אמורות להיות מפונות מבתיהן בשכונה במהלך חודש אוקטובר.

סאלח דיאב, פעיל מרכזי במאבק נגד הפינויים בשייח' ג'ראח, אמר לפעילים, חלקם מפגינים מדי שבוע מאז פינוי שלושת המשפחות בשנת 2009: "בזכותכם במשך שמונה שנים אף משפחה לא איבדה את הבית שלה. בזכות כל מי שבא לפה וכל מי שמדבר עלינו בחוץ. זה לא רק משפחת שמאסנה, הם רוצים להשתלט על כל השכונה בגזענות שלהם. אבל אנחנו יד ביד, באהבה בינינו, נגרש את הגזענות שלהם". דיאב הוסיף: "עלייתו של טראמפ לשלטון בארה"ב נתנה למתנחלים אור ירוק. אנחנו אומרים לנתניהו: אנחנו יותר חזקים ממך ומהשקרים שלכם".

סהר ורדי, פעילה מזה שנים רבות במאבק נגד הפינויים בשייח' ג'ראח, אמרה למפגינים: "בתים רבים נמצאים בסכנה, העובדה שהיו הפגנות עם אנשים שמוכנים להיות פה ולשלם מחיר, לפעמים גם להיעצר או לחטוף מכות בהפגנות, העובדה הזאת גרמה לזה ששמונה שנים לא היו פינויים. גם הפעם יש לנו הזדמנות לעשות את זה ולעצור את הפינוי".