הפגינו בעפולה; 26 שעות של מחאה – מאהל המתמחים מול שר הבריאות אדלשטיין

עשרות מתמחים וסטאז'רים מפגינים בשעה היום (חמישי) בבית חולים העמק שבעפולה כחלק ממחאת המתמחים לקיצור התורנויות. המתמחים מוחים גם על כך שלא משתפים את נציגיהם בפיילוטים שצפויים להתחיל בבתי החולים של הכללית ובשיבא. בשבוע הבא המתמחים מתכננים למחות מול ביתו של שר הבריאות החדש, יולי אדלשטיין, שבהרצליה פיתוח במחאה שתמשך 26 שעות.

מארגון מרשם, המאגד את המתמחים נמסר "כבר קרוב לחודש שאנחנו מוחים בעד קיצור תורנויות. הפגנו ב14 בתי חולים, מעון ראש הממשלה, בכיכר בת גלים בחיפה ובכיכר הבימה בתל אביב. שלחנו מכתבים ויצרנו קשר עם ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי ושר הבריאות הנכנס. לצערנו, לא קיבלנו התייחסות אמיתית ורצינית לדרישות שלנו.
"
נכנסו מתחת לאלונקה" במלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה, במטרה לתת את הטיפול המיטבי לכלל אזרחי ישראל. במהלך תקופת הקורונה, קיבלנו טעימה למציאות אחרת. מציאות שפויה יותר, עבורנו המתמחים, של תורנויות יותר קצרות בנות 12 שעות, מציאות טובה יותר גם למטופלים – אשר קיבלו מאיתנו טיפול טוב ותשומת לב של רופא/ה שאינם עייפים. קיבלנו משאבים כמו תקנים והסעות, קיבלנו חום ואהבה בלתי רגיל מהציבור הישראלי".

ועוד: "יום אחרי הקורונה, אותם משאבים נעלמו, מתמחים שגויסו לתקנים "זמניים" במהלך תקופת הקורונה נשלחו בחזרה ללשכת האבטלה, ואנחנו המתמחים חזרנו לשגרה הרעה של תורנויות 26 שעות בלתי אנושיות ובלתי נתפסות. אז יצאנו לרחובות כדי להגיד שלא עוד. שלא נחזור לתורנויות 26 שעות. שזה לא אנושי לא עבורנו ולא עבור המטופלים. הצלחנו לעשות שינוי בשיח. אם פעם קיצור תורנויות היה טאבו, היום השיח הוא גורף לטובת קיצור תורנויות, המודעות עלתה והקיצור נראה קרוב מתמיד. בינתיים, התחילו לצאת פרסומים על פייק פיילוטים, שנועדו לקצר תורנויות על הנייר, אבל באותיות הקטנות – מעבירים את השעות "שקוצרו" מהתורנות לימים אחרים במהלך השבוע, כך שהשחיקה והעומס לא באמת מצטמצמים, אלא אשכרה ידרשו מאיתנו להישאר כל יום עוד קצת, כדי לכפר על אותו קיצור תורנויות. אנחנו לא מוכנים לקבל את ניסיונות הקיצור על הנייר, לא נתפשר על הקווים האדומים שהצבנו".

כאמור, המתמחים והסטודנטים לרפואה יקימו אוהל מחאה בשלישי הקרוב, 26.5, בשעה 16:00. "באוהל נשב 26 שעות, כמשך התורנות של המתמחים והמתמחות בישראל ועד יום רביעי בשעה 18:00. ביום שלישי בשעה 19:30 תתקיים במקום עצרת מחאה בהשתתפות הציבור. חברי הכנסת של חד"ש הודיעו על השתתפותם בעצרת.

העצרת בהרצליה פיתוח בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/308941923470656/