הפגינו בנצרת בעקבות רצח שתי אחיות במיטותיהן בבית המשפחה ביפו

לפנות בוקר (חמישי) נמצאו שתי אחיות ללא רוח חיים במיטותיהן בבית המשפחה ביפו, לאחר שהאח התקשר לדווח כי רצח אותן. הצוותים הרפואיים שהגיעו למקום מצאו את השתיים עם סימני אלימות על גופן, וקבעו את מותן. המשטרה עצרה את האח, שהודה במעשה ואמר כי עשה זאת כי השתיים "עצבנו אותו".

הגבר החשוד ברצח אחיותיו הורשע פעמיים באיומים כלפי אחת מהן, כך מסר "הארץ". גורם המקורב לחקירה אמר כי החשוד, פאדי מאלוק בן ה-23, טען בעבר שאחותו עוסקת בזנות וביקש סיוע מהרשויות בנוגע לכך. כך גם טוענת אשה שגרה בשכנות למשפחה. אח אחר הצדיק את הרצח, ואמר: "זה הכבוד שלנו, טוב שהוא עשה את זה". בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו ב-11 יום.

2018-05-17_200040

מפגינים בנצרת במחאה על רציחתן של שתי האחיות ביפו (צילום: אל אתיחאד)

בעקבות הרצח הכפול, נשים וגברים הפגינו בכיכר המעיין במרכז נצרת. בין המפגינים: יו"ר הוועדה למעמד האישה בכנסת, ח"כ עאידה תומאסליאמן (חד"ש – הרשימה המשותפת), יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) ויו"ר ועדת המעקב העליונה, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש).

ח"כ עודה מסר "אנו מפגינים בנצרת במחאה על רציחתן של שתי האחיות ביפו. הרצח הזה לא קרה באמצעות ירי, אלא בסכין, תחת קורת גג משותפת! פושע נתעב שרוצח את אחיותיו.

אני מלא בושה, ומרגיש כאב שחודר עד העצמות על הרצח הנתעב הזה והרצח שנעשה באום אל פאחם רק אתמולודווקא בחודש היפה הזה, חודש הרמדאן המבורך".

לדבריו "אל לנו להתייאש, להיפך, עלינו להעמיק את התחייבותנו למאבק באלימות, מאבק על התרבות וגם על התודעה. עלינו להיאבק על משמעות 'הגבריות' ומשמעות כבוד האדם, אישה או גבר, ולשים את האדם וחייו כערך עליון. גם אם הפושעים ייראו רבים, הרוב המוחלט מתנגד נחרצות למעשים נתעבים שכאלה, ועל הרוב הזה לנצח".