הפגינו במרכז ת"א נגד הטרנספר של ח'אן אל-אחמר לטובת הרחבת ההתנחלות כפר אדומים

יותר ממאה יהודים וערבים הפגינו בשעות הצהריים במרכז תלאביב נגד הטרנספר של הכפר הערביבדואי ח'אן אלאחמר לטובת הרחבת ההתנחלות כפר אדומים שבשטחים הפלסטינים הכבושים. זו הפעם השלישית שתושבי אותו כפר עומדים להיעקר, והפעם חותרת הממשלה לייצר רצף טריטוריאלי עד ים המלח ולהכין את את הקרקע לסיפוח.

בהפגנה לקחו חלק פעילי חד"ש, מק"י, בנק"י, מרצ, קואליציית ח'אן אלאחמר, לוחמים לשלום, קואליציית נשים לשלום, חד"ש סטודנטים, תעאיוש, מסרבות, נשים בשחור, גוש שלום, יש גבול, שומרי משפט רבנים לזכויות אדם, זזים קהילה פועלת ופורום המשפחות השכולות הישראליפלסטיני. בין המפגינים: יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), ח"כ מוסי רז (מרצ) והסופר יהושע סובול.

2018-06-29_165545

מפגינים במרכז תלאביב, בצהריים, נגד הטרנספר של חאן אלאחמר (צילום: זו הדרך)

ח"כ עודה אמר "העברה בכפייה זה פשע מלחמה. אנשים שחיים בקושי, במבנים ארעיים, משפחות וילדים שכבר גורשו פעם אחת על ידי המדינה, עומדים עכשיו שוב מול גירוש נפשע שמשרת את התכנית המסוכנת של הממשלה לספח את שטחי סי". לדברי הסופר סובול: "בדיון בבג"ץ, התברר שלשניים משלושת שופטי בג"ץ שהתירו את הגירוש היה ניגוד עניינים. אנחנו חיים בתקופה האפלה בתולדותיה של המדינה. כאן נמצאים המעטים, אבל הרבים אדישים".

ח"כ חנין הדגיש ש"הגענו לכאן כדי למחות נגד מעשה איום ונורא שקורה בשמנו. ישנו כפר פלסטיני במדבר בדרך בין ירושלים ליריחו. אנשים עניים שבנו בתים דלים. המעשה של גירוש ח'אן אלאחמר הוא חלק ממהלך גדול שנועד לסלק את הפלסטינים מכל הרצועה בין ירושלים ליריחו ולהפכו למרחב התנחלות אחד גדול וחיתוך הגדה המערבית לשני אזורים נפרדים".

כאמור, התכנית שהוכשרה בידי בג״ץ, תאפשר את הריסת הכפר ואת גירושם של כ-170 תושביו מאדמותיהם, שמוצאם משבט הג'הלין שגורש בתחילת שנות ה-50 ממקום מושבו בנגב לגדה המערבית. דירי הצאן ייהרסו וכך גם בית הספר האקולוגי עבור כ-200 תלמידות ותלמידים שהוקם ביוזמה אירופית. בהחלטה זו תם הניסיון לעצור את עוול ההריסה והגירוש באמצעים משפטיים: חייהם של 173 תושבי ח'אן אלאחמר הופקרו לידי המהרסים ודחפוריהם וכל יום יכול להיות יומה האחרון של ח'אן אלאחמר.