הפגינו במושבה הגרמנית בעקבות השריפה בבז"ן שבמפרץ חיפה

עשרות בני אדם, בהם תושבי חיפה ופעילי סביבה, הפגינו אמש (ראשון) במושבה הגרמנית בחיפה בעקבות השריפה שפרצה במכל דלק בבתי הזיקוק המופרטים שבמפרץ. יצוין שטרם נמסרה הסיבה לשריפה . את ההפגנה יזמו פעילי "מגמה ירוקה" ותושבים נוספים. המוחים נשאו שלטים עם הכיתוב "לא נוותר על אוויר נקי", ו"הזיהום עוצר את הנשימה".

2016-12-26_195949

במשרד להגנת הסביבה מסרו כי מאחר שהסיכון מהתלקחות מחודשת במכל עדיין קיים, המשרד ממליץ לציבור להיות קשוב לעדכונים של המשטרה, כבאות והצלה והמשרד. בהפגנה הפגינו המוחים כי ממשלת הימין בראשות בנימין נתניהו טרם עשתה דבר כדי למנוע אסון במפרץ. לדברי הפעילים "הפעם היחידה שראש הממשלה התבטא בנושא מפרץ חיפה היתה כשיצא להגנת אחד ממפעלי בז"ן מפני סגירה. ביבי שכח בשביל מי הוא עובד".

עוד הסבירו שהתעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה ובראשה בתי הזיקוק "הם פצצה מתקתקת. אנחנו לא זקוקים לנס חנוכה אנחנו זקוקים למנהיגות אחראית שתרחיק את המפעלים המזהמים מריכוזי אוכלוסייה כל כך צפופים. ממשלת ישראל נדרשת לספק תשובות למיליון תושבים שחיים בסמוך למתחם הכי מזוהם ומסוכן בארץ. הסיפור העצוב של התעשייה שמזהמת, כבר עשורים רבים, את אזור חיפה והקריות הוא סיפור עגום של מנהיגות כושלת שנכנעת ללחצים בלתי פוסקים של משפחת עופר ובעלי הון אחרים שמבקשים להרחיב את פעילותם העסקית למטרות ייצוא על חשבון חייהם של אלפי אזרחים שמתים וחולים כל שנה מזיהום האוויר שמשתולל באזור. אולי עכשיו תבין סוףסוף ממשלת נתניהו שהגיע הזמן לעצור את כל התכניות להרחבת בתי הזיקוק והתעשייה המזהמת באזור ולקדם תכנית חירום לאומית לצמצום משמעותי של התעשייה המסוכנת לרווחתם וביטחונם של מאות אלפי האזרחים שנפגעים ממנה".