הפגינו בהרצליה ובחיפה נגד גירוש הפליטים; מחאות מול נציגויות רואנדה וישראל בעולם

יותר מ-2,000 מבקשי מקלט מאריתריאה ומסודן הפגינו אתמול (רביעי) בשעות הצהריים מול שגרירות רואנדה בהרצליה פיתוח. המפגינים מחו על ההסכם שעליו חתמה רואנדה עם ישראל לגירושם לתחומה. בין המפגינים: פעילים ישראלים נגד הגירוש וחברי מק"י וחד"ש.

2018-02-08_205441

מפגינים מול שגרירות רואנדה בהרצליה פיתוח, אתמול (צילום: אקטיבסטילס)

המפגינים קראו "לא ניפול לייאוש, נעצור את הגירוש", "הכרה בפליט זו חובה מוסרית", "הכרה בפליט זאת חובה מוסרית", ו"לא קונים תוכניות של גזענים". כמו כן, הם נשאו שלטים שפנו לנשיא רואנדה: "קגאמה, אנחנו לא למכירה", "קגאמה, כמה פצצות הדם שלנו קנה בשבילך?".

טוגוד, מבקש מקלט מסודן ואחד ממארגני ההפגנה אמר בעצרת שנערכה מול השגרירות: "יש כרגע משבר בינלאומי בקשר לפליטים. במקום לתת הגנה, לתת יד, לעזור, ביבי נתניהו ופול קגאמה מנסים להרוויח מזה. זה בושה. בן אדם שמתעסק בסחר בבני אדם לא יכול להגיד לעצמו 'אני המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון'. אנחנו לא נפסיק להפגין נגד רואנדה עד שנגלה מה קורה מתחת לשולחן. נגלה מי שקרן כאן או נתניהו או קגאמה".

בשעות הערב נערכה הפגנה נוספת, בהשתתפות של כ-100 פעילים, מול עיריית חיפה. סגן ראש העיר ויו"ר סיעת חד"ש במועצה, ד"ר סוהיל אסעד, קרא בהפגנה לעצור את הגירוש ולהעניק מקלט לפליטים.

במקביל להפגנה בהרצליה, נערכו הפגנות של מבקשי מקלט בערים שונות באירופה, בהן פריז, ז'נבה, ברלין, שטוקהולם והאג. עוד נערכו משמרות מחאה מול נציגויות ישראל ורואנדה בניו יורק, טורונטו, סן פרנסיסקו, שיקגו ובירת סין, בייג'ין.

בתנועת "עוצרים את הגירוש" שסייעה בארגון ההפגנות, אמרו כי "ההפגנות ברחבי העולם שמצטרפות להפגנה ההמונית היום מול שגרירות רואנדה בישראל הן רק חלק מהגל האזרחי האדיר שקורא לממשלת ישראל לעצור את הטעות ההיסטורית גירוש מבקשי המקלט. אין שום ביטחונות לשלומם של מבקשי המקלט המועמדים לגירוש והעדויות מהשטח רק מוכיחות שיש סכנה לשלומם. הגירוש אינו חוקי, אינו מוסרי וממשלת ישראל חייבת לעצור אותו".

פעילים נגד הגירוש בתנועות "דרום תל אביב נגד הגירוש" ועומדים ביחד, יחד עם חברי חד"ש ומק"י יקיימו במוצ"ש ה-24 בפברואר עצרת מחאה המונית לאורכו של רחוב לוינסקי בדרום תל אביב.