הפגינו בדרום תל-אביב ודרשו לסגור את תחנה מרכזית; ח"כ חנין: זהו מפגע סביבתי

כ-200 מתושבי דרום תל אביב, ביניהם פעילי מק"י וחד"ש, הפגינו אמש (שלישי) בדרישה לסגור את התחנה המרכזית החדשה, ונגד היוזמה החדשה של משרד התחבורה להאריך את פעולתה בעוד עשרות שנים. יוזמת המשרד מנוגדת לתוכניות עיריית תל אביביפו, שמנסה להעביר את פעילות התחנה דרומה לצומת בן צבי – חולון. שר התחבורה, ישראל כץ, מקדם את התוכנית גם למרות הנזקים הרבים שגורמת התחנה לשכונות דרום תל אביב, לרבות זיהום כבד, תנועת אוטובוסים מרעישה בלב שכונות מגורים, חללים ריקים גדולים שמושכים פשיעה, ועוד.

2018-04-25_201311

מפגינים, אמש, בדרישה לסגור את התחנה המרכזית בדרום תלאביב. בין המפגינים: ח"כ דב חנין (צילום: אקטיבסטילס)

בהפגנה, שאורגנה על ידי תנועת "אחותי", קראו המפגינים: "לסגור את התחנה – לשקם את השכונה", "כרישי נדל"ן זה פשע מאורגן" ו"החיים שלי הפקר וקובי מימון מתעשר". במקום נאמה מנהיגת תנועת "אחותי", שולה קשת, שאמרה: "אנחנו בעד הגירוש של עשרות אלפי אוטובוסים שחונקים אותנו. לא נאפשר למשרד התחבורה לתת לנו עוד 24 שנים של הזיהום הזה. לא ניתן להרוס את הבית שלנו עם הצחנה המרכזית הזאת".

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), יו"ר ועדת המשנה של הכנסת תחבורה ציבורית, השתתף אף הוא בהפגנה כדי למחות "נגד מפגע סביבתי שהפך לאסון בריאותי וחברתי הפוגע בתושבים, בנוסעים, בנהגים, בבעלי העסקים, בתחבורה הציבורית. אנחנו דורשים להוציא את התחנה המרכזית מכאן מיד. השרים מדברים כל כך הרבה על שיקום דרום תל אביב. אז בואו נתחיל לעשות משהו כדי לשקם את דרום תלאביב באמת. לחסל את המפגע הנורא הזה. נשקם את האזור, נעזור לאנשים החיים כאן לעמוד על הרגליים ולנשום אוויר".