הפארסה של ממשלת ביבי-גנץ הסתיימה אך מערכת הבחירות הקרובה תהיה קשה

הכנסת ה-23 התפזרה אמש (שלישי) בחצות, לאחר שתקציב המדינה ל-2020 לא אושר עד חצות, המועד האחרון לכך בחוק. יו"ר הכנסת, יריב לוין, הודיע על סגירת הישיבה האחרונה. זאת לאחר שלא הושגו הסכמות בין השותפות המרכזיות בקואליציה הימנית – הליכוד וכחול לבן. כל חברי הכנסת של חד"ש תמכו, כמצופה, בפיזור הכנסת. חברי הכנסת של כחול לבן נעדרו ברובם, אך שלושה מהם (אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע) הצביעו בעד פיזור הכנסת. כך כשלו ניסיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בפלילים לגייס רוב להמשך שלטונו.

מליאת הכנסת כמעט ריקה, אמש, לקראת פיזורה (צילום: הכנסת)

 

בתום ההצבעה מסר ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת): "ממשלת הקורונה חוללה אסון בריאותי, חברתי, כלכלי ופוליטי חסר תקדים. הפלנו אותה, וכעת האחריות על כתפינו. המאבק שלנו הוא מאבק לשוויון אמיתי לכל אזרחי המדינה, לסיום הכיבוש ולשלום אמת בין שתי מדינות, למדיניות של רווחה ולא של קיצוצים. יהיה קשה, אבל אנחנו לא מפחדים". על כך הוסיפה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת): "הפארסה של ממשלת נתניהו-גנץ נגמרה. מערכת הבחירות הקרובה תהיה קשה ואף מסוכנת, אבל היא הרע במיעוטו. אנו נציג אלטרנטיבה יהודית-ערבית דמוקרטית ושמאלית. נעשה את הכל כדי להחליש את הימין".

מערכת הבחירות הקרובה, הרביעית בשנתיים האחרונות, אכן תהיה מורכבת. אולם היא נחוצה כהזדמנות להציב חלופה לשלטון הימין ולכל גוני הימין על מפלגותיהם, המציגות בדיוק אותן עמדות שחוקות של ביבי – אבל בלי ביבי.

תם שלב נוסף בדרך למפלתו הבלתי נמנעת של בנימין נתניהו. "נפלה הממשלה שנולדה מתוך גזענות ופחד", סיכם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. אך המערכה לא נסתיימה. מוטל עלינו, במקביל להצגת האלטרנטיבה היהודית-ערבית הדמוקרטית והשמאלית, להתמיד במחאה. המחאה נגד ממשלת נתניהו-גנץ בחודשים הקרובים, עד להרכבתה של הממשלה הבאה, תימשך בצלו של משבר כלכלי וחברתי ללא תקדים. לכן חיוני שהאינטרסים של העובדים, של המובטלים, של הסטודנטים ושל העצמאים יעמדו בראש סדר העדיפויות.

 

הרשימה מתפרסמת בעמוד השער של גיליון השבוע של "זו הדרך"