הערב: עצרות מחאה ב-16 ערים ברחבי הארץ בעקבות אונס הצעירה במלון באילת

פרשת האונס הקבוצתי באילת צריכה להרעיד את אמות הספים במדינה, גינויים ראש הממשלה ושל שרי ממשלתו הימנית לא יספיקו, ולכן תיערך הערב (חמישי) הפגנת זעם כלל ארצית ב-16 ערים לפחות תחת הקריאה "לא שותקות על האונס באילת". ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) מסרה אמש "הידיעות על האונס הקבוצתי באילת מצמררות. עוד אונס קבוצתי, 30 גברים אלימים! הרוע בלתי נתפס. המחשבה שנערה בת 16 הייתה צריכה להתמודד עם סיטואציה כזו מזעזעת. לרשות הנערה הייתה צריכה לעמוד מעטפת תומכת שתטפל בה, תגבה את העדות שלה ברגישות הנדרשת ותאסוף מיד את הראיות הפורנזיות אי אפשר להמשיך להפקיר את הקורבנות להתמודד עם גיהינום הבירוקרטיה החקירתית והמשפטית לבד".

בתל אביב יתכנסו המפגינים והמפגינות בשעה 20:00 בכיכר התרבות שלמרגלות תיאטרון הבימה. קבוצות המחאה "לא שותקות", "מצעד הנשים" ו"צעדת המופקרות בירושלים" קוראות לציבור להצטרף  להפגנת זעם נגד המדיניות שמאפשרת פגיעה בנשים, "בדרישה לחקירה רגישה ויעילה. לא עוד הצהרות על חוסר עניין לציבור וחקירות הנסגרות מחוסר ראיות; בדרישה למערכת משפט שראש מעייניה הוא נפגעי.ות עבירה ולא שמם הטוב של הפוגעים; בדרישה לנגישות של חדרים אקוטיים בכל הארץ מהצפון עד הדרום; בדרישה להגדלת התקצוב של העיר אילת להערכות לחודשי הקיץ לעובדים ועובדות סוציאליות; בדרישה לסיקור עיתונאי שאיננו דברור של הפוגעים; בדרישה למערכת חינוך שדואגת לתלמידים ולתלמידות שלה ומלמדת אותן גבולות של עצמן וגבולות האחר. שמלמדת אותן על מיניות ומשמשת הקו הראשון במלחמה נגד אלימות מינית".

עוד טענו המארגנות ש"המקרה הזה הוא המשך ישיר לדרך בה התקבלו ה'נערים' מאיי נאפה. הוא המשך ישיר לשיח הציבורי סביב 'פרשת הכדורגלנים'. המקרה הזה הוכשר על ידי תרבות האונס שרה"מ, הכנסת והשרים לוקחים בה חלק אם במעשים ואם בשתיקה והעלמת עין. רה"מ על ידי העסקה של 'הצלם' המטריד נתן אשל, הכנסת כאשר היא מעניקה 'אות הוקרה' לזמר שמנצל קטינות ב'פות מוביל' והממשלה כאשר אינה מעבירה כבר שלוש שנים כספים שהובטחו ליישום התוכנית למניעת אלימות נגד נשים".

באותה שעה ייערכו מחאות בירושלים (רחבת המשביר הישן), פרדס חנה (צומת עין שמר), חיפה (העצמאות פינת פלמר), גבעתיים (כצנלסון פינת וייצמן), בית שמש (מרכז ביג), ראש פינה (כיכר ליזה), אשקלון (מול בית המשפט), נס ציונה (כיכר התרבות), נתניה (קניון השרון), גן העיר של ראשון לציון, ליד מרכז המורים בבארשבע, אילת (רחבת מוזיאון העיר), מתחם גן הצפון בגליל העליון, ליד המדיטק בחולון וברחבת עיריית פתחתקווה.

גם יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה (חד"ש) פרסם את תגובתו על האונס באילת: ״ללא מילים אל מול האונס האכזרי באילת. הלב עם הנערה והדם רותח על מציאות בה איבוד צלם אנוש שפל לא פותח מהדורות ומוציא קול זעקה משרי הממשלה. השתיקה הזאת מסכנת כל אישה באשר היא ברחבי הארץ ואת החברה כולה". לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "אנו חיים בחברה בה שלושים גברים עמדו בתור לאונס. אסור לנו להסיט מבט, אסור לנו לשתוק. השוביניזם האלים וחיפצון האישה הם הגורמים לפשע, והאחריות לחסלם מוטלת על כולנו. לבי עם הנערה, אני מאמין לך. אני מקווה שהפעם, בניגוד לאינספור מקרים קודמים, העבריינים הנתעבים ישלמו את המחיר".

יצוין שקואליציית ארגוני הקהילה הגאה, הכוללת 16 ארגונים, הודיעה כי היא מצטרפת להפגנות הזעם שיתקיימו הערב ב16 מוקדים ברחבי הארץ, במחאה על מקרה האונס הקבוצתי באילת. מטעם הארגונים נמסר כי "אנחנו מזועזעים ממקרה האונס המחריד באילת. אלימות קשה כלפי נערה בת 16 על ידי 30 גברים היא תולדה של תרבות שמאפשרת ומעודדת פגיעה בנשים ובמי שחורגים מתבניות מגדריות". הארגונים הוסיפו כי "תרבות האונס פוגעת בכולנו, בנשים, בגברים, בילדים וילדות, ובחוסן שלנו כחברה. תפקחו עיניים, זה בידיים שלנו למגר אותה ולייצר מרחבים בטוחים לכולן ולכולם".