הערב: כל הארץ בלפור; המשטרה ממשיכה במסע התנכלות נגד פעילי המחאה

תחת הסיסמא "כל הארץ בלפור", פעילי המחאה קוראים לקיים משמרות מחאה בגשרים, בצמתים וברחובות מרכזיים ברחבי הארץ. המחאות יתקיימו הערב (מוצ"ש) בסביבות השעה 17:30 ופעילי חד"ש ומק"י קוראים לקחת חלק בהן "כדי להפיל את שלטון הימין המושחת". עוד קראו פעילי מחאה בתלאביב לקיים הפגנה נוספת במרכז העיר בשעה 20:00 בכיכר הבימה. תהיה זו ההפגנה השלישית שתתקיים במרכז תלאביב מאז שממשלת הימין הטילה מגבלות נוספות על החירויות הדמוקרטיות.

בהפגנה שהתקיימה בליל רביעי בתל אביב נעצרו ארבעה צעירים, כולם על ידי שוטרים סמויים, כל אחד מהם במקום אחר ובזמן אחר. הם הכירו רק בתא מעצר צפוף בתחנת לב העיר, אותו חלקו עם שישה עצורים נוספים, כששוטרים נטולי מסכות חולפים על פניהם מהצד השני של הסורגים.

על פי הידיעה שפורסמה אתמול באתר "המקום הכי חם", שעות לאחר ששוחררו למעצר בית בן חמישה ימים זכו שלושה המתגוררים בתל אביב, לביקור של שוטרים על אזרחי בבתיהם. השוטרים הגיעו כדי לבדוק שהם אכן במעצר בית, ובעיקר כדי להזהירם שלא יפרו אותו ויצטרפו להפגנה שהתקיימה אמש. לפי החוק, המשטרה יכולה לערוך ביקורים של חשודים המצויים במעצר בית – אבל הביקורים הללו נדירים. "העובדה ששלושת העצורים שמתגוררים בתל אביב כבר זכו לביקור של בלש היא יוצאת דופן", טוען עו"ד דניאל חקלאי שמייצג את השלושה, "אפילו עבריינים לא זוכים לביקורים כאלה, בטח שלא ביום השחרור מהמעצר. עצם מעצר הבית כתנאי לשחרור על העבירות שבהן הם נחשדים הוא מטורף. הרי מעצרי בית ניתנים למי שיכול לסכן את הציבור או לשבש את החקירה בעניינו, אבל מעבר לכך – לבוא ולהזהיר אותם שלא יצאו להפגין?".

פעיל חד"ש טל שדות, נעצר בסביבות השעה עשר וחצי באותו לילה. "זה היה בבן יהודה. המשטרה חילקה את המפגינים לשתי קבוצות ולא נתנה לאף אחד לעזוב את המקום במשך זמן רב", הוא מספר, "אנשים שרצו ללכת הביתה כבר פרצו את המחסום המשטרתי והיתה מפולת אנושית. משכתי מישהו מערימת האנשים שנוצרה על הרצפה ולפתע קפץ עלי סמוי. לא הבנתי שהוא שוטר, אמרתי לו שיירגע, שיוריד ממני את הידיים, כשהוא הפיל אותי לרצפה הבנתי שהוא בטח שוטר. קמנו, הוא לא ידע מה לעשות איתי והיה נדמה שאף אחד מהשוטרים האחרים לא יודע גם. הוא החל להוליך אותי בסיבובים באזור והשוטרים שליוו אותנו התייעצו לגבי מה לעשות איתי. לסוף הכניסו אותי לניידת  ולקחו אותי לתחנה. במהלך הנסיעה הטלפון שלי צלצל, אחד השוטרים קפץ עלי, נתן לי מרפק בצוואר ואמר לי 'אתה לא תעשה פה שכונה', הנהג הוסיף שאם לא אירגע הוא גם יבוא".

עוד סיפר שדות "בחקירה אמרו לי שאני חשוד בתקיפת שוטר. הייתי מופתע כי עורך הדין שלי אמר שמדובר על הפרת סדר. החוקר ניסה לשאול אותי בשלל דרכים על מה הפגנתי, הבהרתי לו שזו שאלה לא רלוונטית, הוא טען שרצתי לשוטרים בידיים מונפות, אמרתי לו שזה לא היה ולא נברא ולבסוף הוא הציג לי את התנאים שלי: חמישה ימי מעצר בית ושבועיים הרחקה מכיכר הבימה ומכיכר רבין. היום בערב השוטרים הגיעו גם אלי. אחד מהם אמר לי 'אתה יודע מה אתה צריך לעשות, נכון?', עניתי שמעצר בית זה לא עניין מורכב, והוא ענה 'אל תתחכם, אל תעשה שטויות ואל תלך להפגנות'".

יצוין שמסע ההתנכלות של משטרת ישראל בשירות הימין נמשכת ושוטרים קנסו אמש שישה מפגינים ששהו במאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, אף שהם שוכרים דירה במרחק של פחות מקילומטר מהמאהל והציגו את חוזה השכירות שלהם לשוטרים. לדברי המפגינים, הם נקנסו ב-500 שקלים כל אחד והשוטרים אמרו להם כי מעתה יחזרו בכל שעה ויתנו להם דו"ח נוסף. "הצגנו להם את חוזה השכירות והם צילמו אותו והתייעצו בקשר, ואז אמרו לנו שההחלטה היא לא להכיר בלגיטימיות של החוזה", סיפרו ל"הארץ".

מפת משמרות המחאה שייערכו הערב ברחבי הארץ:

http://Tinyurl.com/kilometer1

הזמנה מקוונת להפגנה שתתקיים הערב בכיכר הבימה:

https://www.facebook.com/events/377223933306369

הכתבה המלאה שפורסמה באתר "המקום הכי חם":

https://www.ha-makom.co.il/post-masha-new-prot