הערב יוקרן בגדה השמאלית הסרט המרוקאי 'הרעב את הכלב שלך'

הערב, מוצ"ש, יוקרן בגדה השמאלית הסרט המרוקאי "הרעב את הכלב שלך". סרטו של הבמאי השאם לעסרי מ-2015 (94 דקות), דובר הערבית עם תרגום לעברית ואנגלית, יוקרן בשעה 19:00 במועדון הקולנוע הגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תלאביב.

2018-02-10_164155

מתוך הסרט

ביום האחרון של הרמדאן ממתין צוות טכנאים באולפן טלוויזיה במרוקו להגעתה של אישיות פוליטית חשובה, שזהותה נחשפת רק לאחר המתנה של שעות. מדובר בשר הפנים לשעבר בממשלת חסן השני מלך מרוקו, דריס בצרי (בגילום אלג׳רארי בןעסייה), דמות פוליטית ידועה לשמצה, שמגיע לטלוויזיה כדי להתוודות על מעלליו הדכאניים בריאיון ראשון לאחר עשור וחצי בבידוד.

הריאיון הבלעדי מוצג כהזדמנות חייה של ריטה, כתבת הטלוויזיה (בגילומה של לטיפה אחראר), אף היא מפורסמת לשעבר, לשוב לתודעת הציבור. אולם הזעם בקרב צוות הצילום שלה כלפי המרואיין הופכים את הרגע הפוליטי הזה לבלתי אפשרי. ״הרעב את כלבּך״ (جوع كلبك), סרטו השני של השאם לעסרי (יליד קזבלנקה, 1977) בטרילוגיית הכלבים (אחרי הסרט ״הם הכלבים,״ هم الكلاب), שולח זרקור אור לעבר תקופה אפלה בעברה הקרוב של מרוקו הידועה בשם ״שנוואת אלרסס", (״שנות העופרת" سنوات الرصاص) שנמשכה בין שנות ה-1960 לשנות ה-1980 המאוחרות.

בניהולו של דריס בצרי, שהיה יד ימינו של חסן השני, התבצעו מאסרים, מעשי חטיפה, כליאה וחיסול של מתנגדי השלטון. זהו סרט דל תקציב וטעון פוליטית, שרוב הדמויות בו מבוססות על אנשים אמיתיים, הניצב בחזית העשייה הרדיקלית של הקולנוע הערבי העכשווי. הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל הסרטים בטורונטו ב-2015, ובפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בברלין ב-2016. יציג את הסרט וינהל את השיחה אחריו יגאל נזרי.