העיתונאי מוחמד אל-קיק ממשיך בשביתת הרעב; מצבו מעורר דאגה

 

עיתונאי מוחמד אל-קיק הודיע בסוף השבוע כי הוא ממשיך בשביתת הרעב הנמשכת כבר 77 יום. אל-קיק אמר כי איננו מקבל את החלטת בית המשפט העליון שקבע כי יש להשהות את מעצרו המנהלי ולאשפזו בבית חולים בישראל. בני משפחתו של אל-קיק הודיעו כי יסרבו לבקרו בבית החולים ותבעו כי העיתונאי יאושפז בבית חולים פלסטיני.

2016-02-07_202724

הפגנה של עיתונאים פלסטינים בעזה, בסוף השבוע, בדרישה לשחרר את עמיתיהם אל-קיק (צילום: מפלגת העם הפלסטיני)
בתום דיון בעתירה לשחרור אל-קיק גם בשל מצבו הרפואי, החליט בג"ץ ביום חמישי "להקפיא" את צו המעצר המנהלי נגד העציר שובת הרעב. בהחלטה על הקפאת הצו שהוצא נגד אל-קיק, כתבו השופטים כי בדומה למקרה בעניינו של מוחמד עלאן, יש לבטל את הצו. זאת מפני שהוא אינו משמש אמצעי ענישה אלא אמצעי להגנה על הציבור, ובמצבו הרפואי החמור אל-קיק אינו מהווה עוד סכנה.

 

נמסר כי בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו הרפואי של העציר שאושפז בבית החולים העמק בעפולה עקב שביתת הרעב עליה הכריז במחאה על מעצרו.
מנהל המחלקה המשפטית במועדון האסיר הפלסטיני, עו"ד ג'ואד בולוס, מסר לתקשורת כי אל-קיק חלש מאוד ומתקשה בדיבור ובשמיעה, אולם הוא עדיין צלול ומסרב לקבל נוזלים וכל סיוע אחר. בולוס הוסיף כי לא מתקיימים כרגע מגעים מול התביעה הצבאית להסדר כלשהו בעניינו של אל-קיק, כפי שקרה בזמנו עם העצירים המינהליים מוחמד עלאן וחדר עדנאן.