העיתונאים בקבוצת 'ידיעות אחרונות' חוששים מפיטורים; נחתם הסכם ב'גלובס'

עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" יפתחו בצעדים ארגוניים בשל התכנית לפטר עשרות עובדים לאחר החגים – כך על פי ועד העובדים וארגון העיתונאים של ההסתדרות. בהודעה שהופצה הבוקר (חמישי) נכתב כי "לצערנו, בימים האחרונים נתחוור לנו כי ההנהלה הקצינה את עמדותיה ודורשת כעת פיטורים של 50 עיתונאים". אנשי הוועד מסרו שללא הסכמות עמםתפרוץ שביתה בעיתון.

2018-09-06_194446

"בשבועיים שחלפו מאז האסיפה הגדולה ניסינו לגבש ביחד עם ההנהלה מתווה שמטרתו הייתה לחתום באופן מידי על הסכם קיבוצי שיסדיר סוגיות מרכזיות כגון קרנות השתלמות ופרק אתיקה ויאפשר את השקט הנדרש כדי להמשיך את המו"מ על יתר הסוגיות ולהגיע להסכם קיבוצי מלא לאחר החגים", נכתב במכתב לעובדים. "במסגרת החלק הראשון של המהלך הסכמנו לדון עם ההנהלה על תכנית צמצומים וזאת בתנאי שהיא תכלול תכנית פרישה מרצון עם תנאים נדיבים שתסייע להקטין ככל האפשר את הצורך בפיטורים", נאמר עוד.

ועד "עיתונאי ידיעות" כולל את העיתונאים בעיתון היומי, בעיתון הכלכלי "כלכליסט", בשבועון "לאשה", "איקסנט". הוועד דרש מהנהלת העיתון תנאים דומים לאלה שבתכנית שבוצעה לפני כ-3 שנים, אז פוטרו בקבוצה כ-60 עובדים.

יצוין שהנהלת "גלובס", ארגון העיתונאים וועד העובדים של "גלובס" חתמו השבוע על הסכם קיבוצי חדש. מדובר בהארכה וחידוש של ההסכם הקיים לכ-4.5 שנים נוספות. הבשורות המרכזיות הן: העלאה משמעותית של ההפרשה לקרנות ההשתלמות שתחול על כל המחלקות מערכת, סחר, הנהלה, אינטרנט, מנויים, דפוס ותפעול; ותוכנית בונוס שמחברת בין תגמול וביצועים (בתנאים מסוימים של עמידה ביעדי רווחיות). כמו כן כולל ההסכם מחויבות הדדית לאתיקה ומקצוענות בצד ביטחון תעסוקתי.