העין השביעית: פרויקט הדגל של השר ארדן נגד החרם הולך ומסתבך

פרויקט הדגל של גלעד ארדן והמשרד לנושאים אסטרטגיים נגד החרם לא מצליח להתרומם. כך מסר אמש (רביעי) האתר "העין השביעית". הפרויקט, שאמור להתבצע באמצעות ארגון חוץממשלתי בשם "קלע שלמה", נועד להפיק פעילויות תודעת המונים ו"שיח 'חוץ ממשלתי'" בעלות כוללת של למעלה מרבע מיליארד שקל – סכום שמחציתו אמורה הייתה להגיע מכספי תרומות. ואולם, לדברי נציגי המשרד, אנשיו של ארדן לא הצליחו לגייס למען "קלע שלמה" אפילו שקל אחד, ולכן גם הכסף הממשלתי מתמהמה. יתרה מכך, מבדיקת "העין השביעית" עולה כעת כי בהליך אישור המיזם נפלו פגמים מהותיים.

2018-10-25_194552

בתקציב 2018 של המשרד לנושאים אסטרטגיים, "קלע שלמה" אמור היה לקבל נתח ראשון בסך 38 מיליון שקל לצורך פעילותו לאורך השנה. הכסף הזה נועד לסכל את פעילותם של גופים ויחידים שמבצעים "דהלגיטימציה" של מדינת ישראל: לצד פעילות אינטנסיבית במרחב המקוון, בדגש על הרשתות החברתיות, "קלע שלמה" אמורה הייתה להקים מאגר מידע שישמש מעין מוח קולקטיבי עבור "הרשת הפרוישראלית" – קבוצה של גופים בארץ ובעולם שפועלים בשיתוף עם המשרד לנושאים אסטרטגיים. זהותם של רוב הגורמים הללו נשמרת בסוד. על כל שקל ציבורי שהוקצה ל"קלע שלמה", הארגון אמור היה לקבל שקל מכיסם הפרטי של תורמים שזהותם תישמר גם היא בסוד לסך כולל של 256 מיליון שקל.

קיומו של המיזם נחשף לראשונה בתחקיר של "העין השביעית" מחודש דצמבר האחרון. זמן קצר לאחר מכן החלו להתפרסם בעיתונות דיווחים שלפיהם אנשי "קלע שלמה" כבר גייסו את רבע מיליארד השקלים והחלו לפעול. ב"ידיעות אחרונות", עיתון שקיבל מאות אלפי שקלים עבור מכירת כתבות למשרד לנושאים אסטרטגיים, דיווחו כבר בדצמבר כי "עשרה מעשירי העולם הספיקו להתחייב לתרום ל'קלע שלמה' סכומי עתק" ואפילו "להכפיל או לשלש את הסכום שיגויס – מה שעשוי להקפיץ את הסכום למאות מיליונים".

אולם, בדיון שהתקיים שלשום (22.10) בכנסת נטען כי "קלע שלמה", ה"מוח" של רשת הארגונים החשאית, כלל לא התחיל לעבוד – משום שעדיין לא גויס למענו ולו שקל אחד מתורמים. היועצת המשפטית של המשרד לנושאים אסטרטגיים, עו"ד ליאת גלזר, זומנה לוועדת השקיפות של הכנסת כדי לחלוק נתונים על פעילותו של המיזם המשותף של המשרד ו"קלע שלמה". במקום למסור את המידע, היא הפתיעה את משתתפי הדיון וטענה כי הארגון עדיין לא עשה דבר.

לידיעה שפורסמה ב"עין השביעית":

https://www.the7eye.org.il/307320