העו"סים הציבו אולטימטום לשר האוצר: מיגון לשכות הרווחה או שביתה

יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, שיגרה מכתב חריף לשר האוצר משה כחלון, ובו היא מוחה על ביטול פגישות המשא ומתן למיגון לשכות הרווחה, והודיעה כי במידה ולא יחודש המו״מ באופן מיידי – ייסגרו כל שירותי הרווחה בארץ. היום (חמישי) נערכו אסיפות עובדים בלשכות הרווחה בכל הארץ, במהלכן נמסר פרטים על המו"מ ועל הצעדים הארגוניים המתוכננים.

2019-03-28_205447

המשא ומתן בין איגוד העו"ס למשרד האוצר מתקיים כשלושה חודשים, מאז המחאה הגדולה של העובדות הסוציאליות, בה הפגינו והשביתו את שירותי הרווחה, במחאה על מקרי האלימות הרבים נגדן, תנאי השכר שלהן והעומס הגדול בו הן נמצאות. על פי האיגוד נראה שהמו"מ על חידוש ההסכם הקיבוצי על סף פיצוץ בגלל התנהלות שר האוצר והמשרד.

במכתב מאשימה חרמוני את השר כחלון כי דווקא כשהמשא ומתן נמצא על סף סיום וכאשר ברקע מקרי האלימות הולכים ומתגברים, כגון: הצתת לשכת הרווחה בהתנחלות עמנואל, התקפת עו"ס בתחנת משטרה בעילוט, התקפת עו"ס במרכז קשר בירושלים, התקפת עו"ס בזמן דיון בבימ"ש בתלאביב והתקפת עו"ס בלשכת רווחה בירושלים – דווקא בתקופה כזו בוחרים פקידי האוצר לדחות את הפגישות ולעקב את המשא ומתן.

חרמוני מציינת גם כי בכל יום שעובר העובדות חשופות לסיכון, לאלימות ולאיומים בלתי נסבלים ובכל רגע נתון אנו עלולים להתעורר עם פציעתה וחלילה רציחתה של עובדת סוציאלית"האחריות והסמכות להבטחת ביטחונם של העובדים היא על משרד האוצר" אומרת יו"ר האיגוד חרמוני. "לנו כנציגי העובדים אין שום כוונה להמתין בחיבוק ידיים לאסון הבא, כל האמצעים, הידע המקצועי והמשאבים הדרושים לפתרון נמצאים בידי האוצר ואם מדיניות המריחה והתמהמהות תמשך אנחנו נאלץ להביא לסגירה של כל שירותי הרווחה בארץ עד להבטחת ביטחונם המלא של העובדים והעובדות".