העובדים יפוטרו: משרד הרווחה יסגור את המסגרת היחידה בדרום לילדים בסיכון

משרד הרווחה הודיע על כוונתו לסגור את בית שרי, בית מעבר לגיל הרך שמפעילה עמותת "בית לכל ילד" בבאר שבע בסוף מרץ 2020. גורמים מקצוע אמרו לאתר ההסתדרות "דבר" כי אין כיום מענה אחר באזור לילדים בסיכון שצריכים לצאת מהבית. בנוסף להפסקת המענה הטיפולי, יפוטרו גם כ-20 עובדים המועסקים בבית שרי. מדובר במסגרת לילדים בגילי שנתיים עד שבע, שמוצאים מביתם בעקבות פגיעות, אלימות, אלימות מינית, הזנחה ועוד.

פעילות חינוכית של "בית לכל ילד" בירושלים (צילום: בית לכל ילד)

במכתב בו הוכרז על סגירת המרכז, הודיע המשרד כי המענה שיינתן לילדים במקום בית שרי הוא מרכזי החירום, בהם שוהים ילדים עד גיל 14. יש לציין כי מדובר בצרכים שונים, והמענה הטיפול הייחודי שניתן עד כה ייפסק. על פי המשרד, "לאור התקדמות תהליך פרסום המכרז לעניין מרכזי החירום החדשים, הוחלט במשרדנו על סגירת בית המעבר הנ"ל". בניגוד לטענת המשרד, לא התפרסמו עדיין מכרזים חדשים. גורמים מקצועיים שעוסקים בתחום הביעו חשש מכך שמדובר רק בהתחלה של מהלך לסגירת מסגרות לילדים בסיכון, בדומה למהלך שהחל בשנה שעברה לסגירת מעונות לנוער בסיכון.

יצוין שבחודש אוגוסט האחרון ולאחר מאבק ארוך נחתם הסכם קיבוצי ב"בית לכל ילד" זאת לאחר שכ-300 עובדים בעמותה המאוגדים בכוח לעובדים שבתו שביתה במחאה על הפסקת המשא ומתן מול ההנהלה על תנאי העסקתם. העמותה מפעילה כ-19 מרכזי חירום, בתי מעבר ומסגרות נוספות לילדים בסיכון בירושלים ובבאר שבע.