העובדים הסוציאליים דחו את השביתה; ח"כ חנין קרא להוסיף 2,000 תקנים

בדיון דחוף של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, שנערך אתמול (שני) ואשר עסק בפיטורים הצפויים של 250 עובדים סוציאליים המטפלים בקשישים, הסכימו משרדי האוצר והרווחה, המוסד לביטוח לאומי והמרכז לשלטון מקומי, לבקשתה של מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), לפתוח במשא ומתן אינטנסיבי בן 3 שבועות לצורך מציאת פתרון לסוגיה.

2017-06-27_205812

מפגינים בירושלים נגד פיטורים (צילום: עו"סים שינוי)

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק: "לא הלכנו לאוניברסיטה כדי לבקר בבתי קשישים ולעשות 'צ’ק ליסט' אם יש אוכל במקרר. אנחנו אמורים לבצע עבודה טיפולית, ואנחנו עושים אלף דברים אחרים. כל הזמן מעמיסים עלינו עוד ועוד. תביאו תקנים – נעשה. לא תביאו – לא נעשה". ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הדגיש בדיון: "אין לפטר ולו עובד סוציאלי אחד. דרושים עוד אלפיים תקנים כאלה בדחיפות".

יצוין שכמאה עובדים סוציאליים המטפלים בקשישים הפגינו אתמול מול משרד האוצר בירושלים. העובדים קראו: "לא ניתן להפקיר את הזקן" ו"אל תשליכנו לעת זקנה". יו"ר דוויק אמרה כי "כל הדרך לירושלים היו שלטים של כחלון נטו משפחה, נטו צעירים, נטו נוער, אבל לא היה שלט אחד אפילו של נטו קשישים. זו ההוכחה להפקרת האוצר את הקשישים ומשאירה אותם מבלי טיפול סוציאלי". יצוין שאיגוד העו"סים הכריז ביום שלישי שעבר על סכסוך עבודה ואף התכוון לפתוח בשביתה בעוד כשבוע. בעקבות הסיכום שהתקבל אתמול בכנסת, הוחלט לדחות את השביתה עד למיצוי המו"מ.