הסתיימה ועידת חד"ש: מתנגדים למדיניות ממשלת הימין; גינוי לתקיפה האמריקאית בסוריה

ועידת חד"ש התשיעית שנערכה בשפרעם הסתיימה אמש (מוצ"ש) עם קבלת שורה ארוכה של החלטות. בין היתר, פעילי החזית מתנגדים בחריפות למדיניות הגזענית והניאוליברלית של ממשלת הימין ומגנים את התקיפה האמריקאית בסוריה (ההחלטות יפורסמו בגיליון "זו הדרך" הקרוב).

2017-04-09_182122

פעילי ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) יחד עם ח"כ איימן עודה באירוע הפתיחה של ועידת חד"ש שנערכה בשפרעם ביום שישי האחרון (צילום: זו הדרך)

באירוע הפתיחה של ועידת חד"ש בשפרעם שנערך ביום שישי האחרון גינה יו"ר החזית, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, את ההתקפה של ממשל טראמפ נגד סוריה שהתרחשה אותו יום בשעות הבוקר. ברכה, המשמש גם כיו"ר ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל, הודיע רשמית על פרישתו מהתפקיד – כפי מסר לפני כשנה. בהצהרה שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלו התייחס להתקפה באידליב והדגיש: "לא ניתן להישאר ניטראליים מול הקורבנות הילדים והתינוקות. אני בעד החיים וזכותם לחיות. הפתרון בסוריה חייב להיות פתרון מדיני. להוציא את הטרור של דאעש ואת מי שתומך בו ולשמור על אחדותה של סוריה כמדינה וכעם על כל רבדיו". נמסר כי במועצת חד"ש הקרובה ייבחרו היו"ר וסגנו החדש, במקומו ובמקום ד"ר זוהיר טיבי, ששימש במשך שנים כסגן היו"ר ונפטר לאחרונה ממחלה קשה.

גם מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית, עאדל עאמר, התייחס ביום שישי לתקיפה והדגיש: "אנחנו במפלגה הקומוניסטית ובחד"ש מגנים כל הרג של תינוקות, נשים וגברים במלחמה בסוריה ובמיוחד כשמדובר בנשק לא קונבנציונאלי, אבל אנחנו שואלים מי המרוויח מכל המצב הזה. עכשיו הרבה יותר ברור מאשר בעבר שארגוני הטרור בנסיגה ולכן הם מבצעים פשעים כאלה בברוטאליות חסרת תקדים וההתקפה האמריקאית היא ניסיון להוציא את הארגונים הללו שנתמכים על ידי טורקיה, סעודיה וישראל מהמשבר".

יצוין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) במהלך דיון במליאת הכנסת שנערך ביום רביעי שעבר אמר "לבי דואב על הילדים הנרצחים בסוריה כמו שהוא נכלם לראות את הילדים הנרצחים גם בתימן גם בעזה. צריכה להיות עמדה ערכית נגד פגיעה באזרחים. כל האזרחים ובעיקר ילדים, לא חשוב מה הצבע, מה הדת ומה הלאום, ילד זה ילד בכל מקום". גם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחס בדיון בכנסת לטבח שהתחולל באמצעות גז סארין בתחילת השבוע שעבר בסוריה והדגיש "ביום הזה, אני פותח בתמונות האיומות מסוריה. אני רוצה להביע את הזעזוע הקשה שלי מהתמונות הנוראות האלה, את הכאב ואת הצער. העמדה שלנו ברורה: כל פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע, בכל מקום שבו היא נעשית. ובוודאי ששימוש בנשק כימי הוא פשע מלחמה, ולכן נדרשת חקירה אמתית של האירוע והבאת האחראים לדין".

עוד על ועידת חד"ש בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 4):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2017break/04/G14_2017.pdf