הסתיימה השביתה בקופת חולים מאוחדת; הוועד התפטר במחאה

בתום פגישה שנערכה אתמול (ראשון) בין יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון ברדוד, ועד עובדי קופת החולים מאוחדת והנהלת קופת חולים מאוחדת, הגיעו הצדדים להבנות וסיכמו ביניהם את עיקריו של הסכם קיבוצי חדש בחברה שיחול על עובדי החברה וייחתם בימים הקרובים. כך הסתיימה שביתת רופאי השיניים והשינניות של קופת החולים מאוחדת. 360 רופאי השיניים ו-120 השינניות, שהחלו בשביתה בשבוע הראשון של חודש ינואר, שבו הבוקר לעבודה והמרפאות נפתחו כסדרן.

2016-02-08_193840

אך, חברי ועד רופאי השיניים של קופת חולים מאוחדת הודיעו אמש על התפטרותם מהוועד, במחאה על ההסכם שנחתם בין ההסתדרות להנהלת קופת החולים, ושסיים את השביתה במרפאות השיניים. במכתב ההתפטרות שהעבירו להסתדרות טוענים חברי הוועד כי "נוכח האופן בו פעלתם וייצגתם אותנו מול ההנהלה ייצוג בלתי הולם ובלתי הוגן לחלוטין, אנו גם מבטלים מיידית את חברותנו בהסתדרות הכללית החדשה". על המכתב חתומים ד"ר סנדי צימרמן, ד"ר שמשון מרקוביץ וד"ר יניב סטולרו.

המכתב, המופנה לבר דוד נטען: "התקיימה עמך פגישה הבוקר, בה הודעת לנו לתדהמתנו כי בכוונת ההסתדרות לחתום על טיוטת ההנהלה יחד עם שני תיקונים חסרי משמעות. בפגישה אמרת לנו כי אם ההסתדרות לא תחתום, מרפאות השיניים יסגרו. צר לנו לומר כי נראה שאיומי הסרק של הנהלת מאוחדת הפחידו את ההסתדרות, וגרמו לכך שתנטוש ציבור של כ-350 רופאי שיניים לאל כל הצדקה". חברי הוועד מכנים את ההסכם שנחתם "מחפיר" ומוסיפים כי טענתה של הנהלת הקופה על גרעון של כ-13 מיליון שקל בשנת 2013 אינה נכונה. לדבריהם, הנתונים האמיתיים מלמדים על רווח של כ-16 מיליון שקל.

 

"עמידה עקבית ואיתנה של ההסתדרות מאחורינו, בשיתוף כלל העובדים במאוחדת, היתה מובילה לכך שההנהלה תנהל את המשא ומתן על בסיס נתוני האמת ולא על בסיס מצגי השווא הכוזבים עליהם היא מתבססת. נוסיף ונציין, כי במהלך הישיבה היום הצענו כמה חלופות במסגרתן אין פגיעה והרעת תנאים אצל רופאי השיניים ומבלי פגיעה במאוחדת. כל הצעתנו נדחו, למראה הצער, על ידי ההסתדרות עצמה", נאמר במכתב.