הסתיימה השביתה באל קסום: 17 אלף תלמידים החלו את שנת הלימודים

יותר מ-17 אלף תלמידים המועצה האזורית אל קסום שבנגב החלו הבוקר (שני), באיחור של שבוע, את שנת הלימודים. זאת, לאחר שהושגו הסכמות בשאלת תקציב החינוך בין המועצה האזורית, הנותנת שירותי חינוך לתלמידי תושבי הכפרים הלאמוכרים בנגב, לבין משרד החינוך.

בית הספר באסייד במועצה האזורית אל קסום (צילום: ויקיפדיה)

במשרד החינוך הודיעו אמש כי הגיעו לסיכום עם המועצה בנושא הסעות ובינוי והדגישו כי "המשרד ימשיך להשקיע משאבים בפזורה כדי להעניק לתלמידים שוויון הזדמנויות, ולהגדיל את הסיכוי שלהם להשתלב בעתיד בעולם ההשכלה הגבוהה ובשוק התעסוקה". במועצת אל קסום אומנם ברכו על כך שהתלמידים יחלו ללמוד, אבל הדגישו כי הושגו הבנות זמניות בלבד. "לאחר משא ומתן אינטנסיבי הושגו הבנות זמניות בלבד בין המועצה לבין משרד החינוך, זאת לאחר שהמועצה פעלה על מנת לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בילדים, שעד היום לא פתחו את שנת הלימודים בכפרים הבלתי מוכרים".

עוד מסרו ממועצת אל קסום, כי "נכון לשעה זו סוכם כי המועצה תקבל מידית תקציב חלקי ותסייע למשרד החינוך במתן שירותי חינוך לילדים תושבי הכפרים הבלתי מוכרים בחודש הקרוב. במהלך 30 הימים הקרובים תגבש המועצה יחד עם משרד החינוך הסכם ארוך טווח שייתן מענה לדרישות המועצה על מנת שזו תוכל להעניק לילדים שירותי חינוך מיטביים".

האגודה לזכויות האזרח עתרה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בשמם של שלושה תושבי כפרים לא־מוכרים בנגב והמועצה לכפרים הבלתי מוכרים, בדרישה שבית המשפט יורה לשר החינוך ולמועצה האזורית אל קסום לפעול מידית לפתיחת שנת הלימודים. בעתירה נטען כי חוק לימוד חובה בא להבטיח חינוך חינם זמין ונגיש לכל ילד וילדה.

באגודה לזכויות האזרח מסרו הערב כי "חבל שהיה צורך בעתירה לבית משפט כדי לגרום לגופים האמונים על חינוך להבין שאי אפשר לקחת ילדים כבני ערובה ולנהל מאבק על גבם. אנחנו שמחים שהתלמידים ישובו מחר לבית הספר, ומקווים שלא יהיה צורך בהתערבות משפטית נוספת כדי להבטיח שזכויותיהם הבסיסיות של התלמידים יכובדו".