הסתדרות הגמלאים תפגין להבטחת הביטוח הסיעודי לעובדים ולקשישים

ביום שלישי הקרוב, 22 בנובמבר, תערוך ההסתדרות הגמלאים הפגנה להבטחת הביטוח הסיעודי לעובדים ולקשישים בישראל. ההפגנה תיערך מול הכנסת ומשרד האוצר בירושלים בשעה 11:00.

2017-11-19_202304

יצוין שבינ"ה (בית נבחרי ההסתדרות), התכנסה ב-7 בנובמבר האחרון ואישרה סכסוך עבודה כללי במשק בנושא הביטוח הסיעודי. מוקדם יותר הבוקר, הכוונה להכריז סכסוך בנושא, נדונה ואושרה גם בוועדת תיאום וביצוע של ההסתדרות וגם בפורום הנהגת הארגון.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בישיבה: "יש כאן מצב אבסורדי משבר שאפשר להגדירו כאחד הקשים במדינה. ב1 בינואר הקרוב כמיליון איש במדינת ישראל הולכים להתעורר חסרי ביטוח אחרי שהביטוח פשוט יילקח מהם. הממשלה והאוצר ממשיכים בקו של 'הכול בסדר, שלא יהיה ביטוח נציע אלטרנטיבה יקרה יותר, או שייקחו או שלא'. במקום שישבו יומם וליל ויפתרו את הבעיה, התשובה שלהם היא שהאזרחים יסתדרו לבד. זה משהו בלתי נתפס ולא מתקבל על הדעת".

"במקום שהמדינה תדאג לקשישים, הקשישים כאן צריכים לדאוג לעצמם. מדינת ישראל מנשלת את עצמה מחובתה לדאוג לאוכלוסייה זו. דבר נוסף שאנו רואים כשבוחנים את נושא הביטוח הסיעודי הוא ש-50% מנטל ההוצאה מוטל היום על האזרחים", הוסיף. יצוין שגם הסתדרות המורים וארגון המורים הצטרפו לסכסוך.

הסכסוך שהוכרז צפוי להיכנס לתוקף ביום שלישי הקרוב, אך ניסנקורן כבר הבהיר כי ייתן הזדמנות הוגנת למיצוי ההידברות בנושא: "לא נזדרז לשבות דווקא מה-22 בנובמבר, אנו נאפשר זמן נוסף עד סוף החודש הנוכחי על מנת לנסות ולהגיע להסכמה. המטרה שלנו היא לא השביתה אלא הפתרון ואני מקווה כי בתקופה הזו אכן יימצא פתרון".

למידע נוסף על ההפגנה: ניתן לפנות להסתדרות הגמלאים בטלפון 03-6921195