הסתדרות האחיות פותחת בעיצומים: 'להפסיק את מבול הביורוקרטיה'

האחיות מרחיבות את המחאה ויפתחו בקרוב בעיצומים. כך מסר היום (שלישי) האתר ההסתדרותי "דבר". יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, שיגרה הבוקר מכתב עם הוראות חדשות לאחיות בריאות הציבור בלשכות הבריאות, טיפות החלב ובריאות התלמיד בעקבות העומסים והמטלות ובמטרה להרחבת זמן אחותמטופל. "טוב יעשו קברניטי משרד הבריאות אם בכל הקשר למבול הביורוקרטיה וה'טופסולוגיה' העקרים הם 'יחשבו מסלול מחדש', יפעלו במהרה להתאמתם למערכת הבריאות הישראלית, ויקצו את המשאבים וכוח האדם הדרושים בדחיפות לבריאותם של אזרחי ישראל ולמערכת הבריאות הישראלית", נאמר במכתב.

2019-07-02_183604

"בהיעדר משאבים וללא כוח אדם המתאימים למדינה מודרנית שמכבדת את אזרחיה במאה ה-21, מערכת הבריאות הישראלית קורסת – ואנחנו האחיות, ביחד עם המטופלים, הראשונות לשלם את המחיר", כותבת כהן. בהמשך נכתב כי "מצב בלתי נסבל זה פוגע קשות באחיות, במקצועיותן וביכולתן להעניק טיפול בסיסי – אבל גם ובעיקר פוגע בזכותם של המטופלים לקבל טיפול ראוי… האחיות מוצפות, כמעט כל יום, בהוראות ובהנחיות בירוקרטיות אינסופיות חדשות, המגבירות את העומסים הבלתי נסבלים בהם הן עובדות וזאת בלי שמוקצים כוח האדם ומשאבים החיוניים לשם הענקת טיפול הולם".

יצוין שאיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית הודיע על תמיכה בצעדי הסתדרות האחיות ומסר כי הוא שותף לדאגתן של אחיות בריאות הציבור והסתדרות האחיות מהיעדר הקצאת משאבים וכוח אדם הולמים לשירותי בריאות הציבור, שנמצאים גם לדבריו בקריסה. "אלו הם שירותים חיוניים שכוללים לא רק חיסונים אלא גם ביקורי בית, קידום בריאות, מעקב גדילה ואיתור מוקדם של בעיות התפתחות, איתור אלימות במשפחה ועוד. על מנת להגן על בריאות הציבור בישראל, אנו חייבים תכנית חירום לאומית לשיקום השירות".