הסתדרות האחיות: המצב במערכת הבריאות בלתי נסבל – נפתח בשביתה

נציגי מערכת הבריאות התאגדו היום (ראשון), וביניהם ההסתדרות הרפואית, הסתדרות האחיות, קופות החולים כללית ומכבי וארגוני חולים, בקריאה להעלות לסדר היום של מערכת הבחירות את המשבר בתחום הבריאות. במסיבת עיתונאים שכינסו הבוקר, הגופים קראו לציבור להצביע רק למפלגות שיציגו במצען התחייבות להקצות תקציב נוסף למערכת הבריאות, שעל פי חישוביהם, אמור להגיע ל-9 מיליארד שקלים. יושב ראש ההסתדרות הרפואית (הר"י), ד"ר לאוניד אידלמן, פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "פוליטיקאים נכבדים, אני מאשים אתכם בהתעלמות מהצורך החשוב ביותר של אזרחי ישראל – הצורך בריאות. אתם בורחים מהתמודדות ונוקטים במדיניות בת יענה. ההסבר האפשרי היחיד הוא שאתם מנותקים מהעם".

2015-03-01_203938

מבצע תחת הכותרת "מצביעים למען הבריאות" שהערכה ביום שישי האחרון במרכזי קניות ברחבי הארץ (צילום: הר"י)

יושבת ראש הסתדרות האחיות, אילנה כהן, הודיעה כי האחיות לא יחששו מלפתוח בצעדים ארגוניים. "לא נאפשר יותר לחולים לשכב בצורה הזאת, זה נקרא עד פה", הבהירה כהן, "אם לא ישנו את המצב הקיים מותר לנו לעשות גם שביתה". כהן ציינה בדבריה כי "היו יכולים להקים ספרייה עירונית עם כל מה שאנחנו אומרים בכל שנה. כשאדם מגיע לבית החולים או לקהילה, אין לו זהות פוליטית, אלא הוא חולה. אני הייתי ח"כית, ואם מישהו חושב שאכפת למישהו לגבי מה שאנחנו אומרים פה, אז לא מזיז להם. תראו כמה מתחרים על שרי אוצר, כמה מתחרים על משרד הפנים, תראו מי רוצה להיות שר השיכון. לנו אין הומלסים בפרוזדורים? מה זה צריך להיות? זו בושה למדינת ישראל. פעם דיברו על הזקנה בפרוזדור אבל היום זו פריבילגיה לשכב בפרוזדור. עוד מעט ישכבו במחלקות בקומות, כמו בבתי קברות. אנחנו הפראיירים שממשיכים לעבוד בתפוסות של 130 אחוזים". כהן הוסיפה כי "מה שאנחנו לא נעשה למען עצמנו, למען החולים ולמען מערכת הבריאות, אף אחד לא יעשה לנו. מי שלא ראה את התמונות במשרד הבריאות, כל כך הרבה שרים, איך אפשר תוך שנתיים? מדובר בחיי אדם, ועד שאדם לומד, תתחלף הממשלה ויהיה שוב שר חדש. מותר לנו להגיד 'עד כאן'. בושה וכלימה שאנשים שוכבים בפרוזדורים, בחדרי האוכל, ליד השירותים".

יצוין שלקראת בחירות הקרובות ההסתדרות הרפואית פתחה במבצע תחת הכותרת "מצביעים למען הבריאות"." בשישי הקרוב אלפים הגיעו לקניונים שמו בקלפי את פתק הבריאות", נמסר מהר"י. המבצע התקיים בקניוני איילון, הנגב, ירושלים, תל אביב, חולון, מודיעין, גבעתיים, חיפה, קרית אתא ועכו. "האזרחים באו להצביע ולהשפיע למען הבריאות של כולנו", נאמר בהודעה.

למצע חד"ש בתחום הבריאות (5 עמודים):

http://hadash.org.il/pdf/briut_hadash.pdf